    From: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kto odpowiada za oprogramowanie
    Date: Tue, 4 Feb 2003 08:35:47 +0100

    Użytkownik "Romek" <r...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:n62t3v4n4kfde5inn19688q3f8odsmieqs@4ax.com...
    > A czy mozesz wyjasnic dlaczego, na czym opierasz takie stanowisko. Po
    > prstu jestem cikaw. Wcale nei mówie,ze sie nei zgadzm z tym co
    > napisales ( choc sie nei zgadzam:) ale jezeli mozesz rozwinac problem
    > w kilku zdaniach.

    za posiadanie dowolnej rzeczy "kradzionej" zawsze odpowiada wlasciciel,
    ktory dana rzec posiada. Nie ma znaczenia czy jest to 10 kradzionych
    komputerow, czy 10 kradzionych licencji np. MS office.
    W tym przypadku wlascicielem zarowno sprzetu jak i oprogramowania
    jest wlasciciel firmy (chyba, ze np. pracownik przynosi do pracy swoj
    komputer, a za to pracodawca placi mu np. dodatkowe 200zl miesiecznie).

    mozna czesc odpowiedzialnosci przerzucic na "informatyka"
    spisujac klauzule do umowy mowiace o obowiazkach i odpowiedzialnosci
    za nielegalne oprogramowanie w firmie, jednak tak naprawde sam
    wlasciciel nigdy do konca nie ucieknie prze odpowiedzialnoscia.

    "ja nic nie wiem, informatyk cos tam instaluje bo ma takie obowiazki"
    nic nie pomoze. Niezaleznie od umow, itp. wlasciciel firmy zawsze pozostanie
    wlascicielem uzytkujacym nielegalne oprogramowanie. I zapewniam tez,
    ze wszystkie pozwy ze strony BSA dotycza wlascicieli.