  • Data: 2004-01-26 09:00:56
    Temat: Re: książeczka mieszkaniowa - przepisanie
    Od: jjw <januszwojcik.@.wykasuj.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ania napisała:
    >...ciotka ma starą książeczkę mieszkaniową i
    > chciałaby ją na niego przepisać.

    Szczęśliwiec ;-)

    > Ponieważ nie jest on jej najbliższym
    > krewnym, wymyśliła, żeby przepisać książeczkę najpierw na swoją siostrę a
    > jego matkę a później jego matka przepisze ją na niego.

    Jedyna słuszna droga

    > Czy przy takim
    > przepisaniu, podwójnym, moj chlopak będzie miał prawo do premii
    > gwarancyjnej?

    Oczywiście

    > Czy prawo jest przypisane do osoby, czy do książeczki?

    Prawo do premii ma osoba likwidująca książeczkę, w tym wypadku
    po kilkukrotnej cesji praw będzie to twój chłopak ;-)

    > Czy
    > istnieją jakieś ograniczenia czasowe, co do czasu posiadania ksiażeczki
    > przed jej likwidacją lub przepisaniem?

    Nie słyszałem o takich. Prawdę znają jeno w PKO, tam też się przepisy
    zmieniają i tam uzyskasz ostateczną odpowiedź.

    > Tak sobie kombinuje, ze gdyby bylo przypisane tylko do ksiazeczki, to ludzie
    > handlowaliby książeczkami a nie słyszałam o tym, więc nie jest to takie
    > łatwe.

    No tak :-( jak Polak to od razu oszust...

    > Czy ktos był w takiej sytuacji i wie, jak zrobić, zeby było dobrze?

    A idź do oddziału PKO, który się u Ciebie w mieście zajmuje książeczkami
    mieszkaniowymi, weź ze sobą cały łańcuszek powiązań (ciocia, matka,
    chłopak) dostaniesz kilka druczków na kolejne cesje,
    miła pani w okienku ;-) podpowie jak to wypełnić i za jednym zamachem
    książeczka przejdzie na twojego chłopaka ;-)

    pozdro
    JJW, który tą operację ma już za sobą