eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokredyt hipoteczny i ustanowienie hipoteki - w akcie notarialnym? › Re: kredyt hipoteczny i ustanowienie hipoteki - w akcie notarialnym?
  • Data: 2011-01-20 22:25:43
    Temat: Re: kredyt hipoteczny i ustanowienie hipoteki - w akcie notarialnym?
    Od: Sierp <s...@n...netgrr> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-20 23:17, MZ pisze:
    > Notariusz oczywiście wpisze Ci hipotekę "za drobną opłatą", zwykle 200
    > zł per wpis (jak masz zwykła i kaucyjną to będzie 400 zł). Ty masz tylko
    > kaucyjną więc 200 zł. Taniej o ta kwotę jest dokonać samodzielnie wpisu,
    > to żadna filozofia. Składasz jako właściciel wniosek o wpis hipoteki na
    > rzecz banku (dobrze go wypełnij, niektóre banki są tak miłe że
    > wypełniają za klienta) do sądu KW, upewniając się że wpłynie on później
    > niż notariusz zawiezie akt (żeby sąd go nie odrzucił). Z potwierdzeniem
    > złożenia wniosku o wpis hipoteki idziesz do banku. I już. Wpisać jest
> [...]

    generalnie sam mogę to zrobić (tzn potrafię, raz to robiłem, ale kupując
    od osoby a nie dewelopera), tylko że tutaj bardziej chodzi o to, czy te
    zapisy świadczą o tym, że ustanowienie hipoteki musi być wpisane w
    umowie kupna-sprzedaży? wydaje mi się, że nie... ale może się mylę, nie
    wiem :/ od dewelopera nie kupowałem nigdy

    Sierp