  • Data: 2007-07-18 15:44:19
    Temat: Re: kontynuacja ubezpieczenia OC
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:f7kjah$l8j$1@atlantis.news.tpi.pl Bodas
    <b...@w...pl> pisze:

    > A ja chciałbym zapytać co zrobić w sytuacji, gdy niedawno kupiłem
    > samochód, zgubiłem kwit ubezpieczenia poprzedniego właściciela, minął
    > termin ważności umowy - nie mam bladego pojęcia nawet jaki był to
    > ubezpieczyciel....
    To skąd wiesz, że minął okres ubezpieczenia?

    > Chciałbym ubezpieczyć samochód od nowa, ale konsultantka z biura
    > ubezpieczeń powiedziała, że owszem - może to zrobić, ale towarzystwo w
    > którym był samochód ubezpiezpieczony u poprzedniego własciciela może
    > upomnieć się o kasę... Jest jakiś sposób aby unieważnić poprzednią umowę
    Po co? Ona zwyczajnie dobiegłą końca. Skoro jej nie wypowiedziałeś na co
    najmniej 1 dzień przed upływem, to automatycznie zawarła się nowa, z toba
    jako nowym właścicielem.

    >, znaleźć informację gdzie pojazd był ubezpieczony
    Zapytaj poprzedniego właściciela, przecież masz na niego namiary.

    > - rozumiem, że umowa może automatycznie zostac przedłużona,
    Już została.

    > pytanie czy już na mnie (o ile poprzedni właściciel zgłosił sprzedaż
    > pojazdu) czy na poprzedniego właściciela (a nie mam nawet z poprzednim
    > właścicielem kontaktu)
    Zapewne na ciebie, gdyż poprzedni właściciel z pewnością zgłosił
    ubezpieczycielowi fakt sprzedaży wraz z danymi kupującego.
    Jeśli rzeczywiście nie masz z poprzednim właścicielem kontaktu (dziwne) ani
    innej możliwości dowiedzenia się z kim automatycznie zawarłeś umowę OC, to
    pozostaje ci takie rozwiązanie: ubezpiecz auto gdzie ci pasuje; poprzedni
    ubezpieczyciel na pewno upomni się o zapłatę składki i będziesz ją musiał
    zapłacić (nie zapomnij o rekalkulacji). Ta kasa nie będzie tak zupełnie
    umoczona jeśli potraktujesz ją jako zapłatę za lekcję, że rozsądny człowiek
    ważnych dokumentów nie gubi.

    --
    Jotte