  • Data: 2009-04-06 13:00:18
    Temat: Re: konto pocztowe a odejście z pracy
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> pisze:

    > Oczywiście że pracodawcy.

    Jeśli pracodawca "każe się" pracownikowi podpisać na plakacie
    reklamującym firmę imieniem i nazwiskiem pracownika to czy pracodawca
    "ma prawo" wykorzystywać tenże podpis w reklamie nawet po ustaniu
    stosunku pracy? [*szczególnie* jeśli pracownik ma coś przeciw temu a nie
    jest to wyszczególnione w (osobnej) umowie]

    Imię i nazwisko są własnością pracownika.
    Nawet gdyby polecenie służbowe miało charakter pisemny (lub inną formę
    "silną dowodowo") to z służbowego polecenia założenia darmowego konta
    pocztowego (np. gmail) *o adresie email opartym o dane osobowe* samego
    pracownika a nie o nazwę firmy nie wynika w żaden sposób (niepodważalne)
    prawo firmy do używania tego adresu email *po* ustaniu stosunku pracy.

    P.S.
    Jak szefostwo "oszczędziło" na własnej domenie pocztowej to ma.
    Ja "jako IT admin" współczucia dla "szefuf" nie potrafiących myśleć dwa
    ruchy na przód nie ma ani za złamany grosz.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Wypoczynek to największe z dóbr.