    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: konsekwencje zaloby narodowej
    Date: Mon, 12 Apr 2010 16:44:59 +0200

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > UOKiK wypowiedzial sie na ten temat:
    >
    > http://biznes.onet.pl/uokik-o-zwrocie-pieniedzy-za-b
    ilety-na-odwolane-im,18490,3207221,1,news-detal

    Niewiele się wypowiedział.

    "Zdaniem Urzędu..."
    "nie powinny mieć problemu z odzyskaniem..."
    "najczęściej przewiduje regulamin konkretnej imprezy..."
    "według przepisów o bezpodstawnym wzbogaceniu..."

    Czyli: urząd nie podaje podstawy prawnej, uważa, że problemów "nie
    powinno być", choć to myślenie życzeniowe. Na koniec odsyła do
    bezpodstawnego wzbogacenia.

    Jeśli impreza jest odwołana, to oczywiście słusznie (problem "grzedy",
    że nie będzie ani imprezy, ani zwrotu, jest raczej wyjątkowy). Ciekawy
    problem pojawia się, jak organizator chce imprezę zorganizować, a
    płacący - nie. Co wówczas? O tym Urząd milczy.

    --
    Liwiusz