  • Data: 2012-12-06 11:02:41
    Temat: Re: kompensata długów/wierzytelności
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-12-06 10:56, p47 pisze:

    > Czyli jesli wierzyciel poniósł juz koszty związane ze zleceniem
    > egzekucji komorniczej to ja po zakupie wierzytelności i ich cesji już
    > komornikowi nie musze nic dodatkowo płacic, a te wydatki poniesione

    Jak masz płacić, skoro postępowanie już umorzone (zakończone, rozliczone).

    > wczesniej przez pierwotnego wierzyciela mogą ewentualnie być
    > uwzględnione w wynegocjowanej cenie za cesję praw do wierzytelnosci.

    Należności te mogą, ale nie muszą być przedmiotem cesji na Twoją rzecz.

    > Czy po dokonanej cesji istniejące zlecenie egzekucji komorniczej zlecone
    > przez pierwotnego wierzyciela wygasa z automatu (bo zmienił się

    Zdecyduj się. Jeśli komornik postępowanie umorzył, to już nie ma co
    wygasać. Jeśli jednak postępowanie się toczy, to potrzebujesz nowej
    klauzuli wykonalności na siebie, a to oznacza, że umowa cesji musi być
    sporządzona z podpisami poświadczonymi notarialnie i należy wystąpić do
    sądu o nadanie nowej klauzuli wykonalności (50zł).

    > wierzyciel), a jesli nie to czy:
    > a. płacę za jego kontynuację

    Płaci.

    > b. płacę za rezygnację z niego (bo np. mam szansę innego odzyskania długu)
    > ?

    Jeśli coś pozostało z wydatków nie pokrytego, to czasem trzeba dopłacić.

    --
    Liwiusz