  • Data: 2012-12-05 12:08:16
    Temat: Re: kompensata długów/wierzytelności
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-12-05 11:58, witek pisze:

    > i zgodnie z prawem pojdziesz siedziec :)
    >
    > to zadziała tylko w jednym przypadku, jezeli dluznik X nie ma innych
    > długów a ty jesteś jedynym.
    > jesli tak nie jest, to za wykonaną usługę masz mu zapłacić, a on spłacac
    > wszystkich wierzycieli proporcjonalnie do wielkosci dlugu. Czyli
    > dostałbyś tylko część tych pieniedzy.

    Zupełnie bezpodstawne wymaganie. Oznaczałoby zakaz dokonywania potrąceń
    wierzytelności u osób, które mają *jakiekolwiek* długi. A tak nie jest.
    Swoją wierzytelność zawsze mogę potrącić ze swoim długiem i nie ważne
    jest ile dłużnik ma innych długów.

    > Jesli dostaniesz całość a inni nic, to działając w porozumieniu z
    > dłuznikiem w celu pokrzywdzenia pozotałych wierzycieli grozi ci zdaje
    > sie 2 lata.

    Bzdura, jakich wiele w usenecie ;)

    > W praktyce pewnie skonczy sie na niczym ale jak bedziesz mial pecha to
    > sie troche po sądach nabiegasz.

    Nabiegać to się można i bez powodu, fakt, jak się będzie miało pecha.
    Tylko co z tego?

    > Jak chcesz dac dluznikowi zarobic, to zrob to bardzo oficjalnie. On ci
    > cos robi, tym mu placisz i dokumentujesz ze calosc kasy dostal od reki,
    > a teraz ile on ci sam z tego da do reki z powrotem to juz nie twoj problem.

    Kombinujesz jak koń pod górę.

    --
    Liwiusz