  • Data: 2013-10-09 01:09:13
    Temat: Re: komornik - konto bankowe
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Konfabulator in news:c0386f29-a54d-4804-a9a1-0855582b0856@googlegrou
    ps.com
    > Bank wypłacić musi bezwarunkowo, bo taki mu obowiązek sprezentował sejm.
    > Bank nie jest w stanie sprawdzić wykorzystania kwoty, bo wypłacający
    > musiałby przynieść aktualne zaświadczenie ze wszystkich banków co jest
    > niewykonalne. Podobnie banki nie mogą informować o tym komornika ze
    > względu na tajemnicę bankową. To dłużnik odpowiada za przekroczenie tej
    > kwoty, a nie bank. Zresztą w kilku największych bankach działa to tak, że
    > na koncie widać zajęcie, a do kwoty wolnej można kartą wypłacać środki i
    > normalnie zlecać przelewy, bez potrzeby angażowania pracowników.

    bardzo podoba mi sie Twa logika, zelazne trzymanie sie zasad prawa, ktore
    skutkuja tym, o czym dalem znac chocby w podrzuconych linkach (zdaje sie z
    ING & mbank),
    tzn: jest prawnie wyznaczona kwota wolna od zajecia - 3x srednia krajowa,
    jakos tak - i wara komukolwiek od zajecia kwoty wolnej.

    Tylko:
    moze wreszcie bedzie tutaj jakas do cholery :) konkluzja?
    czyli: jak ma sie zycie do regulacji prawnych? bo jak czytam tutaj,ze prawo
    sobie,a zycie sobie, to tylko jedno pytanie: na jakiej pustyni jest tutaj
    zycie?

    Dla mnie zapisy prawne wydawaly sie do momentu lektury watku jasne:
    jest dlug 360zl,
    jest na koncie np. 700zl,
    jest zablokowanie konta (na niektorych www bankowych widac to)
    - i to oznacza tylko tyle, ze nadal wlasciciel konta moze sobie robic co
    chce z tymi 700zl; moze sobie nastepnie na konto wplynac chocby 2600zl,a
    nikt nie moze nawet zlotowki z kwoty 2600+700 zabrac jako splate dlugu,
    bowiem 2600+700 < 3x srednia krajowa. I koniec. Tak rozumialem zasade
    prawnego chronienia kwoty wolnej!
    Rozumialem,ze blokada tylko czeka na sumaryczna kwote na koncie > 3x srednia
    krajowa i te gorke od razu zabiera.

    A tutaj czytam o jakims "musiku" na ktorym siedzi bank, i jakichs
    negocjacjach wlasc. konta z komornikiem i o tym, ze bank NIE CHRONI kwoty
    wolnej od podatku.... Przeciez cynk komornika do banku nie jest w prozni
    prawnej dla banku, bank ma obowiazek przyjac ten komorniczy cynk, ale moze
    zablokowac TYLKO tyle, na ile pozwala mu prawo = kwote ponad 3x srednia
    kraj. A reszte zostawic do wolnej dyspozycji wlasciciela konta.

    Jest na grupie jakas wspolna wiedza na temat lamania tego prawa? ze to nie
    tak wyglada?