    From: "TandaX" <t...@n...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: komornik
    Date: Fri, 19 Sep 2003 22:06:54 +0200

    news:57b4.00000b6d.3f6acb7f@newsgate.onet.pl...
    > Bo jeśli chodzi o te alimenty... na razie nie moge zaskarżyć męża, bo mam
    > przyznany do końca roku zasiłek wychowawczy... w kwocie 318 zł. Zresztą,
    > alimenty przynaje się tylko na rok, a potem trzeba udowodnić, że sytuacja
    się
    > nie poprawiła. A tu ciągle rosną odsetki, za rok będzie jeszcze tego
    więcej :(
    > Z tego co zrozumiałam, to bank będzie o ten kredyt upominał się już do
    końca
    > zycia ( tj. do momentu, kiedy go nie spłacimy) tak?

    Tytuł wykonawczy jest ważny 10 lat od momentu zwrotu przez komornika z
    powodu bezskuteczności dalszego postępowania (dotyczy bankowego tytułu z
    powodu egzekucji alimentów - art. 1025 kpc), przy czym np. w 9 roku bank
    składa go do egzekucji i zabawa zaczyna się od nowa. Z kolei przeważnie
    banki zadowalają się 1 lub 2 krotną egzekucją na przestrzeni 2 - 3 lat i
    dają sobie spokój. Bank lub inny wierzyciel może również zawieszać egzekucję
    i przed pływem roku podejmować postępowanie aby sprawdzić czy dłużnik nie ma
    możliwości spłaty (są takie banki, które stosują tę metodę często). Poza
    wszystkim pozostaje jeszcze nowość - czyli rejestr dłużników, który dość
    skutecznie uniemożliwia zaciągnięcie jakiegokolwiek (poza firmami typu
    Provident) kredytu.
    Odnosząc się do informacji zawartej w poście Bartka, to nie ma wieku, w
    którym zasądzone alimenty automatycznie przestają być wymagalne. Pomijam
    kwestię funduszu alimentacyjnego- to osobny temat do dyskusji. Albo
    wierzycie umorzy egzekucję alimentów (np. pełnoletnie dziecko), albo sąd
    zniesie obowiązek alimentacyjny. Umorzenie nie dotyczy zaległości ZUS.
    Pozdrawiam Tandax