  • Data: 2009-07-23 06:47:52
    Temat: Re: komornik
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "mc ruchacz" <7...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Najpierw na piśmie zażądał bym od komornika wyjaśnienia - bo może jest
    > coś, o czym nie pomyślałeś. Potem, jeśli z wyjaśnienia nic
    > konstruktywnego nie będzie wynikać, to zawiadomienie do organów ścigania
    > w kierunku art. 231 kk. Ale coś podejrzewam, że jednak komornik jakąś
    > podstawę miał.

    Zamiast bawić się w pieniactwo, od razu radziłbym poczytać co to jest
    "powództwo przeciwegzekucyjne", tym bardziej, że terminy na to są
    króciutkie. I przede wszystkim sprawdzić w papierach, czy na pewno jest
    tak, jak się to przedstawia.

    Przydatne cytaty:

    Postanowienie Sądu Najwyższego - Izba Cywilna i Administracyjna
    z dnia 9 września 1987 r.

    III CRN 233/87

    OSNCP 1989/10 poz. 161

    Monitor Prawniczy - Zestawienie Tez 2000/7 str. 453

    Wierzyciel, który bez potrzeby powoduje wszczęcie egzekucji w sytuacji,
    gdy dłużnik zgodnie z tytułem wykonawczym dobrowolnie świadczy alimenty
    w wymaganej wysokości i ustalonym terminie, sam powinien ponieść
    wywołane tym postępowaniem koszty egzekucyjne, przysługujące organowi
    egzekucyjnemu. Zwolnienie wierzycielki, jako dochodzącej roszczeń
    alimentacyjnych, od uiszczenia kosztów sądowych (art. 111 § 1 pkt 2
    kpc), które rozciąga się także na postępowanie egzekucyjne (art. 771
    kpc), w tym wypadku dotyczy tylko kosztów niezbędnych do celowego
    przeprowadzenia egzekucji (art. 770 kpc).

    --
    Liwiusz