    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kolejny wyrok za gorącą kawę
    Date: Wed, 16 Aug 2006 23:20:24 +0200

    Użytkownik "magister" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:mzJEg.62651$hH1.6781@trnddc08...

    > jest to oblanie bez celu poparzenia, w przeciwienstwie do "oblania" ktore
    > sugeruje celowe, wzglednie swiadome, dzialanie.

    Posuwając kubek z wrzątkiem po ladzie co najmniej godził się na to, że może
    oblać klientkę. Zresztą, z tego co udało mi się zrozumieć z tego cytatu, to nie
    chodzi o postępowanie karne, a cywilne. I tutaj celowość działania ma znaczenie
    drugorzędne.

    Opisana przez Ciebie sprawa nie ma nic wspólnego z słynną sprawą przeciwko
    McDonalds. Tam doszło do poparzenia kawą z kubka przez samego klienta. Klient
    się poskarżył, że nie wiedział, że kawa jest gorąca. To zupełnie co innego.