    Date: Sat, 20 Nov 2010 01:48:15 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kolejne pytanie o radar ;-)

    W dniu 2010-11-20 00:24, Krzysztof pisze:

    > Do mnie nie. Podałem tylko przykład, na którym chciałem Ci pokazać
    > niedoskonałości Twojego rozumowania.

    Chodziło mi jedynie o to że to co dostałeś to nie jest mandat, a jedynie
    wezwanie do wskazania kierującego.

    > Bez podania powodu?

    Powodem jest art 78 PoRD

    > Bo uważam, że to moja prywatna sprawa komu pożyczałem swoje auto.
    > Natomiast gdy w grę wchodzi wykroczenie czy wręcz przestępstwo, to co
    > innego.
    > Ale przecież muszę o tym wiedzieć.

    > A dlaczego nie? Jeśli legalizacji radaru nie ma, nie ma powodu, by
    > kogokolwiek oskrażać o wykroczenie

    Ale jeszcze nikt nie jest oskarżony o wykroczenie :)
    Póki co poszukiwany jest kierujący pojazdem.

    Nawet to że przekroczył dozwoloną prędkość nie oznacza że popełniono
    wykroczenie i dlatego trzeba znaleźć tego kierowcę.

    > , a tym samym ja nie widzę powodu, by
    > podawać dane osoby trzeciej i zrzucać jej na głowę problemy z sądami.

    Konieczność podania danych to obowiązek każdego właściciela pojazdu.
    Taka karma :)

    Jak się nie zgadzasz, to jedyne co możesz to zrobić, to nie brać w
    posiadanie żadnego pojazdu, bo wynika to niestety z ustawy.

    > No nie wiem. Gdyby nie było, to odpisaliby mi uprzejmie, żebym się od
    > nich odstosunkował i podał nazwisko kierowcy.

    Oni ugodowi są :)
    I pewnie sami nie wiedzą co muszą, a czego nie.

    > A co do donosu - zajęcie pensji z powodu czyichś długów też przychodzi
    > do pracodawcy z dokładnym wyjaśnieniem, czego te długi dotyczą.

    W piśmie od komornika nie ma chyba żadnych szczegółów.
    Tego czego dług dotyczy to na pewno nie ma. Wydaje mi się że nie ma
    nawet danych wierzyciela.
    Przecież żaden komornik nie napisze że ktoś sobie kupił lodówkę na raty
    i przestał płacić :)

    > Załóżmy, że nie ma takiej osoby. Po prostu nie można jej wskazać.

    Sprawa przekroczenia prędkości zostanie więc umorzona z powodu
    niemożności wykrycia sprawcy.

    > W tym wypadku mandat płaci właściciel. I do tego też jest mi potrzebna
    > legalizacja radaru.

    Rozpocznie się sprawa o wykroczenie polegające na niewskazaniu sprawcy.
    Tylko za to. Więc kwestia radaru będzie w tej chwili bez znaczenia.