    Date: Tue, 07 Apr 2015 02:01:00 +0200
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.rowery,pl.soc.prawo
    Subject: Re: kolejna kontrola policyjna

    W dniu 07-04-15 o 01:42, Andrzej Lawa pisze:

    > Wydaje mi się, że problemem jest wciskanie do policji na siłę
    > najbardziej idiotycznych norm i procedur z korporacji. I tak oto
    > powstają takie idiotyczne pomysły jak z góry narzucone normy ilościowe
    > "do wyrobienia", likwidowanie komisariatów tam, gdzie przestępczość
    > spadła - tylko dzięki "zbyt dobrej" pracy policjantów albo komisariaty
    > czynne od 8 do 20 i w pozostałych godzinach kompletnie puste.

    Wiele prawdy w tym jest, co piszesz. Choć dziś, gdy niemal każdy ma
    samochód, a jak nie ma, to może przyjechać autobusem albo taksówka, to
    znaczenie tych rozsianych po terenie małych jednostek jakby trochę
    zmalało. Policjanci powinni działać w terenie. A ci, co siedzą za
    biurkiem, to nie ma większego znaczenia, gdzie siedzą. W Czechach mają
    jedno stanowisko kierowania na cały kraj - fakt, że mniejszy, niż
    Polska, ale jednak. Policjant przychodząc do służby melduje jej
    rozpoczęcie i wyjeżdża w teren. Da się? Takie rozwiązanie ma kilka
    zalet. Przykładowo rozwiązanie problemów językowych. Na tym stanowisku
    jest kilku policjantów władających rożnymi językami. Po prostu przełącza
    się na tego,który włada Twoim.