eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokodeks drogowy... › Re: kodeks drogowy...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Daroot <d...@p...onet.xx>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kodeks drogowy...
    Date: Tue, 20 Dec 2005 19:51:51 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 40
    Message-ID: <do9js0$cj4$1@news.onet.pl>
    References: <do9a6l$lkk$1@atlantis.news.tpi.pl> <do9ahe$n1d$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <do9b8i$8g2$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-81-190-150-68.olsztyn.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1135104704 12900 81.190.150.68 (20 Dec 2005 18:51:44 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 20 Dec 2005 18:51:44 +0000 (UTC)
    X-Sender: fVewcYyhqoXhnH6d3bMZJk2GMYoxT8H4
    In-Reply-To: <do9b8i$8g2$1@nemesis.news.tpi.pl>
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.6 (Windows/20050716)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:350974
    [ ukryj nagłówki ]

    Gieniu napisał(a):
    > Robert Tomasik wrote:
    >
    >>Użytkownik "Gieniu" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>news:do9a6l$lkk$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >>
    >>
    >>Generalnie jakiekolwiek istotniejsze przeróbki samochodu są
    >>zabronione, bowiem pojazd jest homologowany w jakiej tam konfiguracji
    >>i tak naprawdę nie wiadomo, co może wyniknąć z przeróbki. teoretycznie
    >>powinieneś z przerobionym pojazdem jechać o ile się nie mylę do
    >>Rzeczoznawcy, który by uznał, że samochód może jeździć, ale nie
    >>orientuję się dokładnie.
    >
    >
    > Ale przeciez zawieszenia np tej marki ktore ja mam, czyli Koni sa
    > homologowane i wolno ich uzywac w krajach europy. Sa dopuszczone do ruchu
    > czy tam uzytku itd. Mam na to wszystkie papiery, homologacje, jakis
    > certyfikat etc. Nie jest to zawieszenie firmy "kogucik" ze nie wiadomo co
    > sie z tym stanie po zalozeniu. Poza tym, to zawieszenie jest bardzo
    > wielokrotnie bardziej wydajne i bezpieczne jak seryjne (to juz tak miedzy
    > nami) co zostalo udowodnione w testach magazynu GT.
    >
    > No wiec jak to teraz sie przedstawia? Dalej nie wolno miec obnizonego auta?
    >
    Tez mialem taki problem jak piszesz. Moje sprezyny obnizajace to H&R
    wiec napisalem do przedstawiciela firmy na polske o dokument
    dopuszczajacy do uzytku (homologacja lub deklaracja zgodnosci) i
    pojechalem z tym na przeglad. Pokazalem diagnoscie te dokumenty i
    powiedzialem ze jesli bedzie stwarzal problemy z tego powodu to
    wytaczam mu pozew cywilny za utrudnianie oraz niewiedze i wnosze
    o zwolnienie go z tego stanowiska a na chwile obecna żądam o rozmowe z
    kierownikiem. Bardzo szybko sie uspokoil i wiecej juz sie nie czepial...
    Naprawde nie wiem czy jest jakas podstawa prawna z kodeksu drogowego,
    ale wydaje mi sie ze nie mozna samemu sobie obcinac sprezyn czy obnizac
    zawieszenia mlotkiem... W niemczech kazda przerobka musi miec swoj
    dokument (TUV chyba) i nawet jak policja Cie zatrzyma, to musisz te
    dokumenty posiadac przy sobie jak OC. Dlatego uwazam ze polska to
    jeszcze zacofany kraj, gdyz masz racje piszac ze bezpieczniejsze jest
    zawieszenie sportowe (obnizone) niz seria...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1