  • Data: 2004-06-30 15:25:08
    Temat: Re: kazus KK ciekawy :)
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "sylwia" <s...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:cbul30$5bv$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > 1-a czy ojca nie mozna pociagnac do odpowiedzialnosc za pomocnictwo na
    mocy
    > 18 par 3 - "dostarczajc narzedzie"?? i czy ojciec jest gwarantem?i czy to
    ze byl pod wplywem alkoholu ma cos do
    > rzeczy?

    Pomocnictwo z art. 18 par 3 kk - nie bo pomocnictwo może być tylko z
    zamiarem bezporśednim. On co najwyżej godził się na to, ze synowie zabrali
    broń.
    Nie znany mi jest też szczególny obowiązek niedopuszczenia do popełeniania
    czynu niezdozowlonego. Według mnie w szczególności nie wchodzi w grę kodeks
    rodzinny i opiekuńczy, gdyż jest zbyt ogólny. Z czego miałby wynikac ten
    obowiązek - z obowiązku pieczy nad małotenim ??? Może jest coś w ustawie o
    broni i amunicji, ale raczej wątpie. Co do alkoholu to według mnie
    okolicznośc bez znaczenia.

    > podciagnac pod usilowanie dokonania przestepstwa? jesli tak to mozna go
    > pociagnac do odpowiedzialnosci na mocy 10 par 2 ( bo ma 16 lat) tak?
    > *a czy to ze wyciagnal bron i strzelil w powietrze nie bedzie brane pod
    > uwage?

    Stanie na czatach (podział ról w przestępstwie) jest niewatplwie
    współsprastwem do włamania, skoro zakończyło się na usiłowaniu to będzie
    takie sam zarzut jak co do drugiego sprawcy.
    Art 10 par. 2 kk enumeratywnie wymienia przetsępstwa zaz które mozna
    ewnetualnie opdoiwdac po ukończeniu 16 lat. Kradziezy z włamaniem tam nie
    ma.
    Co do strzału? Może dało by się coś z tego wykroić, ale wątpie. Strzelał w
    górę, więc czynna napaść na policjantów raczej odpada. Może groźba ? Wątpie.
    Zresztą trzeba by rozważyć czy w takiej sytacji nie doszłoby do uznania
    tego, jako współukarnaego czynu nastepczego. Ale tutaj dyskusja jest
    otwarta.

    > 3-czy to ze "przystapil do otwierania drzwi wytrychem" mozna juz uznac za
    > usilowanie kradziezy z WLAMANIEM, czy moze samej kradziezy ?
    > dzieki za pomoc

    Jeżeli było to zamknięte pomieszczenie, to znaczy były pozamykane okna i
    drzwi. To otwieranie wytrychem jest początkiem włamania. A jeśli było to
    pomieszczenie otwarte, a on tylko bez potrzeby majstrował wytrychem to
    trzeba by go przebadać psychiatrycznie ;)

    --
    JOHNSON :)