    From: piotrliwszic <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jezeli poddalem sie dobrowolnie karze....
    Date: Fri, 5 Dec 2008 17:02:46 -0800 (PST)

    On 5 Gru, 20:18, "B" <b...@p...pl> wrote:
    > Mam pytanko jezeli stwierdzono u mnie posiadanie nielegalnego oprogramowania
    > i poddalem sie dobrowolnie karze .prokurator zaproponowal mi naprawienie w
    > czesci szkodyw kwocie 15000;  1.6 roku aresztu z zawieszeniem na 3 lata

    co do kwoty to się nie wypowiem bo nie znam cen oprogramowania
    a 1,6 roku na 3 to nie jest źle

    > Mam pyatnko czy sedzia na rozprawie moze jeszcze to zlagodzic czy zostaje
    > tak jak zaproponowal mi prokurator?

    trzeba zacząć od tego, że jeżeli zaakceptowałeś warunki prokuratora to
    NIE będzie rozprawy.
    Będzie posiedzenie w trybie art. 335 k.p.k. na którym Sędzia pyta się
    czy zgadzasz się na warunki prokuratora,
    jeśli powiesz, że tak to NIE będzie przeprowadzane postępowanie
    dowodowe. Wtedy Sędzia wydaje wyrok i po sprawie.
    I oczywiście od takiego wyroku służy apelacja choć warto mieć na
    uwadze art. 436 k.p.k

    Natomiast jeśli na tym posiedzeniu nie wyrazisz zgody na takie
    skazujący wyrok to Sędzia nie będzie prowadzić rozprawy tego samego
    dnia tylko wyznaczy termin z urzędu, zgodnie z wpływem. I wtedy sprawa
    zostaje skierowana na normalną rozprawę gdzie wnioski prokuratora nie
    mają znaczenia dla Sądu, wysokość kary będzie zależała jedynie od
    Sędziego, który może dać równie dobrze 2,5 na 5, albo 1 na 3.