  • Data: 2002-08-12 16:28:51
    Temat: Re: jazda bez prawka
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie. Samochód może prowadzić tylko osoba z uprawnieniami - nawet pchać
    Czy jesteś tego pewien? Tzn. tego, że pchać można tylko mając uprawnienia?
    Jeśli tak, to czy obecnie na kursach PJ kursanci uczą się tej ewolucji i czy
    jej opanowanie sprawdzane jest podczas egzaminu praktycznego (ja prawko
    robiłem dosyć dawno i tego nie było)? ;))
    Albo taki przykład:
    Zima. Akumulator zdechł. Rodzina (np. żona i dwójka dzieci) popycha autko, a
    nie mają praw jazdy. Podjeżdża radiowóz i... 3 mandaty za pchanie bez
    uprawnień :))

    >Zostawić w tym miejscu nie
    > możesz, bo jeżeli coś się stanie istnieje prawdopodobieństwo iż możesz
    > oskarżyć Policję o doprowadzenie np. do jakiś strat (np. włamanie,
    > uszkodzenie). Dlatego Policja zabezpiecza pojazd. Będziesz miał
    > szczęście, jak pozwolą ściągnąć kogoś z prawem jazdy i zabrać
    > samochód.
    Znów spytam: czy to pewne? Kiedyś "zabezpieczali" pojazd jeśli kierowca
    był "pod wpływem", a w innych wypadkach podpisywało się oświadczenie czy
    coś takiego. Nie pamiętam, bo nigdy mnie to nie spotkało.

    Gdzie znajdę te przepisy - w prawie o ruchu drogowym?

    Pozdrawiam
    JarekT