  • Data: 2009-05-19 09:31:16
    Temat: Re: jakie legalne oprogramowanie dla firm
    Od: TOmek <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 04 maj 2009 13:56
    > (autor Smok Eustachy
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <p...@E...pl>):

    > Wypracowana przez dużą grupę programistów przez lata zaplanowanego rozwoju
    > wspieranego testami na prawdziwych użytkownikach oraz dostosowanego do
    > potrzeb biznesu. A nie przez pryszczerski zespół 10 osób, które same
    > nawzajem na siebie na blogach nadają.

    Fajny tekst tylko szkoda ze malo obiektywny i wiejacy zapatrzeniem w ms
    jak w swiety obrazek. Testy byly faktycznie robione na ludziach i tego
    powinni zabronic. Aktualizacji nie bylo wcale a nowe wersje powstawaly
    co kilka lat. Pakiet dziurawy na wskros, podatny na wirusy. Do tego
    wielokrotnie wystepujace bledy ktore czasami prowadzily do reinstalacji
    systemu (chociazby slynny blad z brakiem polskich znakow). Oto Twoj
    ukochany pakiet ms office, gdzie formatu strony trzeba szukac w menu
    plik a nie format.
    Niejednokrotnie przerabialem podobne niedorzeczne argumenty osob ktore
    trzymaly sie offica z malomiekkiego jak ostatniej deski ratunku bo nie
    chcialo im sie nauczyc obslugi OO.
    Z tego co przypuszczam to najnowszego pakietu OO (obecnie 3.1) nie
    widziales i nie znasz jego zalet ani wad a wiele rzeczy zostalo
    dopracowanych.

    Dla mnie obiektywnie patrzac OO ma takie wady:
    - do niedawna zbyt pokrecone tworzenie wykresow, obecnie nieco to
    poprawili ale generalnie nie jest to to samo co w ms.
    - inny edytor rownan niekompatybilny z ms (nie sprawdzalem w wersji 3.x)
    - polowiczna obsluga dbfow (nie da sie tworzyc relacji na bazach dbf)
    - inna obsluga API (istotne przy wspolpracy z zewnetrznymi programami -
    niestety firmom sie nie chce integrowac z OO bo dziala to troche inaczej)

    zalety:
    - jest za darmo dla firm,
    - czeste aktualizacje (choc dla niektorych to moze byc wada),
    - lepsze rozmieszczenie funkcji w menu (na dzien dobry)
    - na cale szczscie nie ma wstazkowego menu i nikt mnie do tego nie
    zmusza jak w ms2k7
    - lepiej dzialajaca korespondencja seryjna i obsluga baz (pomijajac dbfy)
    - ogolnie duzo wygodniejsza praca (ale to juz subiektywne odczucie)

    Moim zdaniem do wiekszosci zastosowan mozna stosowac OO. Okolo 80-90%
    pracownikow moze miec wylacznie OO, pozostale osoby jedno i drugie ale
    tylko i wylacznie w sytuacjach:
    - czestej pracy z wykresami i wysylka tych plikow do innych firm,
    - czestej pracy z edytorem rownan i wysylka tych plikow do innych firm,
    - koniecznosc wspolpracy np. z integrowanym systemem ktory nie obsluguje
    oo,
    - osoba twierdzi ze przez "samoistne bledy wynikajace z uzywania OO
    spowoduja odrzucenie wniosku o dotacje z funduszy unijnych" dla swojego
    swietego spokoju ;)

    Tomek