    From: "Lookasik" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jakie go adresu uzywa sad?
    Date: Mon, 21 Aug 2006 10:24:38 +0200

    > OK, wyobraź sobie sytuację, że ktoś składa pozew przeciwko komuś i
    > podaje nieaktualny lub nawet fałszywy adres.
    >
    > Nowy lokator (lub lokator spod takiego fałszywego adresu) awizowanego
    > pisma nie odbierze, bo to nie do niego - i co go to obchodzi.
    >
    > Jeśli trafi na listonosza to OK - powie, że "adresat nieznany" lub
    > "adresat wyprowadził się".
    >
    > Ale jak trafi tylko na "świstek"...

    To presylka wroci z adnotacja "nie podjeto w terminie" i np taki nakaz
    zaplaty sie uprawomocni. Niestey to jest olbrzymia wada tego uregulowania.
    Pozwany pozniej musi wykazywac ,ze doreczenie bylo nieskuteczne.

    > PS: w sądzie mnie poinformowali (telefonicznie, więc wiadomo, ile to
    > jest warte ;) ), że wezwania wysyłają na adres zameldowania, a nie
    > podany przez powoda...

    A czego dotyczylo pytanie?. Bo jezeli zwyklych spraw w cywilnym to bzdury Ci
    ktos naopowiadal.