  • Data: 2004-05-29 18:47:53
    Temat: Re: jakie elementy na umowie o wykonanie mebli kuchennych ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "plusz" <p...@i...nie.spamuj.pl> napisał w wiadomości
    news:c9ajkg$1jk3$1@mamut1.aster.pl...

    > 1. Jak rozumiem na umowie oprócz tej nazwy warto wypisać jego REGON,NIP
    lub
    > numer wpisu do ewidencji ?

    Z punktu widzenia prawa cywilnego to bez sensu. Umowa ma jednoznacznie
    okreslać strony umowy. Nazwa firmy i jej siedziba w zupełności wystarczy.

    > 2. Czy podpisując z nim umowę obowiązuje "Ustawa o szczególnych
    warunkach
    > sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca
    > 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)" ?

    Jeśli on jest firmą, to tak.

    > mam zamiar kupić meble, montaż i sprzęt AGD - czy są jakieś zapisy,
    które
    > warto zawrzeć w umowie?

    Weź umowę do ręki zastanó się, w jaki sposób można ją wykonać najmniejszym
    kosztem. Czyli jeśli napsioano, że ma być logówka, to wkładając cokolwiek,
    co się nazywa lodówką. W każdym razie ja zawierając takie umowy z reguły
    jej integralną częścią czyniłem projekt. To wiele załatwiało.

    > czy zapis "w innych przypadkach mają zastosowanie przepisy kodeksu
    > cywilnego" jeżeli w świetle ustawy o sprzedaży konsumenckiej jest jasno
    > powiedziane, że niektóre artykuły kodeksu nie obowiązują ?

    Jest bezsensowny. Ktoś kiedyś taką manierę wprowadził i po tym rozpoznaję,
    że umowa jest sporządzana przez laika. Przecież z samego prawa wynika, że
    w sprawach nieujętych w umowie stosuje się przepisu powszechnie
    obowiązujące. No i maniera prowadząca właśnie do takich błędów, jak Ty
    wychwyciłeś. W tym wypadku zastosowanie będą miały nie tylko przepisy
    kodeksu cywilnego.