eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawojaki jest okres gwarancyjny na towary sprzedawane w Polsce?Re: jaki jest okres gwarancyjny na towary sprzedawane w Polsce?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jaki jest okres gwarancyjny na towary sprzedawane w Polsce?
    Date: Fri, 18 Jan 2008 12:40:35 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 34
    Message-ID: <fmq37i$u1o$5@news.onet.pl>
    References: <fmni82$l9m$1@inews.gazeta.pl> <fmnimb$dit$3@news.onet.pl>
    <fmnpu8$7f3$1@inews.gazeta.pl>
    <9...@n...googlegroups.com>
    <0...@z...router> <fmq02n$u1o$4@news.onet.pl>
    <9...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: doi48.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1200656434 30776 83.24.116.48 (18 Jan 2008 11:40:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 18 Jan 2008 11:40:34 +0000 (UTC)
    X-Sender: A2zNb+iyGzNLOZcnZKe0qTi6JhWh3FyC
    In-Reply-To: <9...@z...router>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.9 (Windows/20071031)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:511706
    [ ukryj nagłówki ]

    Marcin Debowski pisze:
    > Dnia 18.01.2008 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
    >> Marcin Debowski pisze:
    >>> Nie podawanie warunków gwarancji może się dla sprzedawcy nieciekawie
    >>> skończyć. Np może im się przydarzyć i sytuacja, że ktoś odda na
    >>> "gwarancji" i gdy zaczną się cyrki to uświadomi sprzedawcy, że w Ustawie
    >>> jest zapis "Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje
    >>> obowiązków gwaranta." Wtedy nagle się okaże, że była to reklamacja z tyt.
    >>> niezgodności z umową z wszystkimi tego konekwencjami, jak np.
    >>> przekroczenie terminu 14'to dniowego.
    >> A skąd przypuszczenie, że każda reklamacja domyślnie jest reklamacją
    >> z tytułu niezgodności produktu z umową?
    >
    > Nie wynika to z tego co napisałem? W przypadku reklamacji zakupu
    > konsumenckiego mamy 2 możliwości: z tyt. niezgodności i z tyt. gwarancji.
    > Gwarancji nie ma bo nie uważa się za nią oświadczenia bez sprecyzowania
    > obowiązków gwaranta. Co nam zostaje?

    Żądanie naprawy wyrażone na zasadach ogólnych. IMHO reklamacja z
    tytuły niezgodności produktu z umową jest na tyle uciążliwa dla
    sprzedawcy, że powinno być wyraźnie widać z roszczenia klienta, że chce
    realizacji reklamacji w tym trybie.

    Nie powinno być tak, że niezadowolony klient przychodzi do
    sprzedawcy, nawyzywa go, nakrzyczy, rzuci produktem, a po 2 tygodniach
    przyjdzie i powie: to była reklamacja z tytułu niezgodności produktu z
    umową. Nie wiedział pan? Przecież nie dołączyłem gwarancji. ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1