eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawojaki jest okres gwarancyjny na towary sprzedawane w Polsce? › Re: jaki jest okres gwarancyjny na towary sprzedawane w Polsce?
  • Data: 2008-01-17 13:35:27
    Temat: Re: jaki jest okres gwarancyjny na towary sprzedawane w Polsce?
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    n...@g...pl pisze:

    > Chodzi mi o minimalny okres gwarancyjny przewidziany ustawą.
    > Czy z chwilą wstąpienia do Unii Europejskiej nie wynosi on 2 lat?

    Skoro Liwiusz napisał Ci że gwarancja nie jest obowiązkowe, to
    oczywiste że nie określa się minimalnego okresu trwania tejże. Rozumiem
    jednak że mylisz gwarancję z odpowiedzialnością sprzedawcy za zgodność
    towaru z umową, określoną w dyrektywie 1999/44/WE. W tym wypadku okres
    odpowiedzialności sprzedawcy za zgodność towaru z umową wynosi 24
    miesiące, chyba że z natury produktu wynika iż ten okres musi być
    krótszy (np. ze względu na trwałość produktu itd.).

    Różnica jest o tyle istotna, że za zgodność towaru z umową odpowiada
    wyłącznie sprzedawca, natomiast gwarantem może być producent nie będący
    sprzedawcą. Jednocześnie oba przywileje mogą współistnieć, tj. gwarancja
    i odpowiedzialność sprzedawcy i wówczas możesz wybrać bardziej korzystny
    przywilej.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio