  • Data: 2004-04-11 18:37:09
    Temat: Re: jaka kara...?
    Od: Jaroslaw Sakowski <j...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

    On 2004-04-10, Przemyslaw Rokicki <biuro@love> wrote:

    > hehe, jezeli mowisz o programach to Wiesz co sciagasz, chyba ze

    Niekoniecznie.
    Poprobuj chociazby jakies sterowniki do starszych kart jak nie znasz
    dokladnie typu :))

    > Zeby bylo przestepstwo musialyby byc jakies ostrzezenia i
    >

    > czyli uwzasz ze sciagniecie nowego Matrixa na przyklad jest OK?
    > heh

    Jest nielegalne potencjalnie jezeli nie mozna nadawac swoim danym
    takiej nazwy (tego nie wiem, nie mozna nadawac takich nazw projektom
    programistycznym jak juz istniejace z (c) - bylo pare afer za takie
    floss). Ogolnie bedzie nielegalne posiadanie Matrixa od momentu
    indentyfikacji danych co nawet niekoniecznie jest tozsame z
    zakonczeniem pobierania (mozesz odtwarzac na czyms innym). To jest
    w ogole ciekawa prawnie sytuacja bo sie rozciaga na wiecej danych
    (zdjecia, nagrania, ksiazki) i na problem gdzie (c) mieszczac i
    jak go przeczytac. Ogladanie takiego filmu naturalnie tez jest
    nielegalne bo to jest chyba uzywanie ale tu juz jest jasnosc bo
    sie (c) wyswietli na poczatku. Identfikacja jest mozliwa przed
    transmisja wylacznie na podstawie md5 czy podobnej i jakiejs czarnej
    listy znanej publicznie. Na tej zreszta zasadzie dziala chyba
    oprogramowanie monitorujace transmisje p2p czy podobna na
    uniwersytetach w USA (nie wyobrazam sobie innej legalnej mozliwosci
    dla transmisji pobierajacej).

    > nie musi robic kopii nielegalnej, wysrczy ze udostepni katalog w ktorym
    > zainstalowal

    No to ciekawe ile ma nielegalnie na sieci bo podobno (nie sprawdzalem,
    ale 135 port i podobne to mi czesto odpytuja :)) jest plaga pomylkowe
    powlaczanie udostepniania na windowsach.

    --
    Jarek