    From: "kuba " <j...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak zrzec się mieszkania?
    Date: Sat, 15 Mar 2008 16:22:09 +0000 (UTC)

    s...@g...com <s...@g...com> napisał(a):

    > Dostałem od ojca mieszkanie za które zapłaciła jego żona. W umowie kupna
    > jest moje nazwisko. Jak mogę się zrzec? Chcę aby mieszkanie trafiło do
    > ojca, a jak odmówi do płacącego czyli jego żony. Jak powinien brzmieć taki
    > dokument? Googlowałem trochę lecz sprawa jest nietypowa i nic nie mogę
    > znaleźć co by pasowało.

    Co to znaczy, że dostałeś od ojca mieszkanie?
    Z tego, co napisałeś rozumiem, że twój ojciec był właścicielem i zawarliście
    umowę sprzedaży. W takim wypadku, jedyna możliwość, aby mieszkanie wróciło do
    niego, jest wtedy jeśli umowa sprzedaży była bezwzględnie nieważna (np.
    została zawarta w niewłaściwej formie, strona nie miała zdolności do dokonania
    czynności prawnej) - to jest pewne uproszenie, bowiem w takim wypadku własność
    w ogóle nie przeszła ze sprzedawcy na kupującego.
    Możesz także spróbować uchylić się od złożonego przez siebie oświadczenia woli
    (zobacz. artykuły - 82-88 k.c.)
    To nie jest takie proste, gdyż nie możesz po prostu komuś wcisnąć swojej
    nieruchomości, tylko dlatego, że tak chcesz. Do lipca 2006 można było zrzec
    się własności nieruchomości na rzecz gminy, ale obecnie nie ma takiej możliwości.

    pozdrawiam
    kuba