  • Data: 2019-02-20 15:14:38
    Temat: Re: jak zostać doktorem prawa
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 20 Feb 2019 10:08:53 +0100, ń napisał(a):

    > Różne są nauki.
    > No i weź zrób doktorat z pośrednictwa lub z zarządzania nieruchomościami (z wyceny
    to profesury były).
    > Na upartego można po angielsku lub niemiecku czy francusku, pytanie po co.

    Jeśli chcemy zadziwić swą przenikliwością kolegów z Indii albo Brazylii,
    nie wypada kazać im się uczyć polskiego.
    Sam pisałem doktorat po polsku, ale inni promotorzy życzyli sobie
    angielskiego; słowem formalnych wymogów co do języka nie ma.

    Co do publikacji, liczą się "porządne" czasopisma po angielsku i z tego
    każdy naukawy jest rozliczany. Po polsku to można napisać sprawozdanie do
    ministerstwa, albo raport instytutowy, który jednak nie ma żadnej wartości
    przy ocenie dorobku.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek