  • Data: 2008-08-12 07:03:16
    Temat: Re: jak zaplacic tylko polowe?
    Od: "wt" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "K" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:g7fcqv$go7$1@inews.gazeta.pl...

    > To już próbowałem. Największy wierzyciel się nie zgodził.

    Nie dziwie mu sie. Po prostu chce otrzymac nalezne mu pieniadze, niewazne od
    kogo.

    Spolki cywilne to niezbyt dobre rozwiazanie i funkcjonuja najczesciej tylko
    do pierwszego powaznego konfliktu lub do czasu pojawienia sie problemow
    finansowych.

    Zawierajac umowe wspolnicy czesto biora pod uwage tylko rowne udzialy w
    zyskach (po to przeciez rejestruje sie dzialalnosc) a dopiero pozniej
    pojawiaja sie konflikty ze ja poswiecam wiecej czasu sprawom spolki niz moj
    wspolnik a wspolnik odpowiada ze on pracuje na rzecz spolki krocej ale
    efektywniej itp..

    W wielu przypadkach mozna robic to samo jako dwoch wspolpracujacych z soba
    niezaleznych przedsiebiorcow niz jako wspolodpowiedzialnych za siebie
    wspolnikow.

    W przypadku gdy zaplacisz calosc zawsze mozesz na drodze sadowej
    wyegzekwowac od wspolnika by on zwrocil Ci to co Tobie potracono ale.. jesli
    wspolnik jest niewyplacalny to zostaniesz tylko z wyrokiem sadu ale w
    dalszym ciagu bez pieniedzy.

    Mimo wszystko warto dalej negocjowac z wierzycielem

    pozdrawiam
    WT