eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawojak wywalczyc zwrot kosztow operacji mojego dziecka w Essen (Niemcy)? › Re: jak wywalczyc zwrot kosztow operacji mojego dziecka w Essen (Niemcy)?
  • Data: 2009-05-07 17:53:08
    Temat: Re: jak wywalczyc zwrot kosztow operacji mojego dziecka w Essen (Niemcy)?
    Od: " Kroelewicz" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ewatm <p...@g...com> napisał(a):

    > Zanim zaczne walczyc z NFZ-tem chcialem sie Was zapytac, bo moze juz
    > ktos mial do czynienia z tematem i wie jak go ugryzc.
    Praktycznie bez szans. Przerabiałem sprawę człowieka z leczeniem nowotworu
    mózgu metodą niedostępną w Polsce. Żaden lekarz (wtedy wymagano chyba na
    poziomie wojewódzkiego konsultanta) nie wyda opinii podważającej możliwość
    przeprowadzenia leczenia w Polsce inną metodą (w Polsce używało się noża,
    którym neurochirurg uszkadzał przy okazji nerw, na świecie - w tym przypadku
    w Pradze - wiązki promieniowania aplikowanej dokładnie w guz).

    > (...)
    > U cory w wieku 6ciu lat stwierdzono niedowidzenie i guza w oczku, ale
    > prowadzaca Pani doktor, po kilku badaniach stwierdzila, ze mozemy
    > uczepic sie diagnozy, ze to wada wrodzona.
    > W styczniu br. Natalia powiedziala mimochodem, ze juz wogle na oczko
    > nie widzi. Tym razem Pani doktor wydala wyrok, ze to jest nowotwor i
    > trzeba go NATYCHMIAST, oczywiscie razem z oczkiem, usunac.
    I tu, IMHO, ewentualnie można szukać zaczepienia pod odszkodowanie za błąd w
    sztuce. Pytanie, czy się nie przedawniło. Druga możliwość, jeszcze bardziej
    niepewna, bardzo długotrwała i kosztowna, to próba oparcia roszczenia
    odszkodowawczego na niezapewnieniu możliwości uzyskania właściwej opieki
    medycznej. To wymaga mediów i młodego wilczka, który chciałby sobie zrobić
    nazwisko przy tej okazji.

    GK