    From: c...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak to mozliwe?
    Date: 13 Jan 2003 12:50:25 +0100

    >Czy poskie prawo naprawde dopuszcza do tak absurdalnych rozwiazan?

    Dopuszcza - uregulowane w Ordynacji podatkowej przy odpowiedzialności osób
    trzecich (art. 112). Przepis istnieje już kilka ładnych latek więc nie wiem skąd
    to ogólne zdziwienie. Nie dotyczy on jedynie samochodów (o czym gazeta prawna
    zapomniała wspomnieć) lecz wszelkich składników majątku związanego z prowadzoną
    dział. gosp. jezeli ich wartość wynosi przynajmniuej 15 tys. zł. Chodzi tu o
    zapobieżenie przezprzedsiebiorcę wyprzedaży majątku firmy, np. w celu uniknięcia
    egzekucji za zaległości podatkowe.

    > Niedlugo planuje kupic samochod mniej wiecej tej wartosci i chcialbym
    > wiedziec czy naprawde moge poniesc takie konsekwencje?

    Jeżeli kupujesz samochód od przedsiębiorcy, ale samochód nie był związany z
    prowadzoną dział gosp.(co to oznacza mowi par. 2) to nie odpowiadasz. No i
    trzeba wspomnieć o zaświadczeniu o zaległościach podatkowych zbywającego.

    Ciacho