  • Data: 2009-03-05 07:30:59
    Temat: Re: inwigilowanie pracownika
    Od: armar <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte pisze:

    > Wyrażę pogląd zapewne niepopularny, ale trudno.
    > Uważam, że właściciel komputera ma prawo dostępu do jego zawartości,
    > choć powinien z całą pewnością powiadomić pracownika o tym fakcie.
    > Ładnie byłoby również z góry jasno określić zasady korzystania ze
    > służbowego sprzętu do celów prywatnych bądż braku takiej możliwości.

    Zazwyczaj sprawy reguluje regulamin zakładu pracy
    i polityka bezpieczeństwa (lub jej część wdrożona w zakładzie)
    przez zapis "ruch w sieci komputerowej jest rejestrowany",
    "służbowe wykorzystanie połączenia z Internetem"
    lub podobny (u mnie tak jest).

    > Zupełnie czym innym jest natomiast monitorowanie działań stricte
    > prywatnych (w tym na własnym sprzęcie) poza czasem pracy. Mam tu na
    > myśli np. taką sytuację, podczas regulaminowej przerwy w pracy pracownik
    > przeprowadza prywatną rozmowę przez prywatną komórkę, która to treść
    > rozmowy jest zarejestrowana przez system monitoringu (tu de facto
    > podsłuchu). To jest niedopuszczalne.

    Takiego przypadku tu nie mamy.

    > A w ogóle to co może (prawnie) szefina jak mu telewizja przemysłowa
    > nagra pracownika idącego z napisem na plecach mam szefa kretyna? :)))
    > Nic!

    Zawsze ten pracownik może się tłumaczyć, że jest większym kretynem,
    więc nie zauważył, gdy mu ktoś kartkę przyczepiał. ;)

    --
    Pozdrawia Marek