  • Data: 2008-08-13 18:50:40
    Temat: Re: intercyza i testament
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    lookacz pisze:

    > w jaki sposob moze dojsc do podzialu majatku zyjacego wspolmalzonka jako
    > masy spadkowej skoro nie nalezy on do wspolnoty majatkowej?

    Spadkobiercy dziedziczą spadek, a nie "wspólnotę majątkową" czy majątek
    odrębny.

    Rozdzielność majątkowa ma co najwyżej wpływ na to co wchodzi w skład
    spadku, a nie na to kto jest spadkobiercą tego spadku.

    > a z tego co ty napisales wynika ze moga...

    Ja tylko napisałem że spadkobiercy są tacy sami niezależnie od tego czy
    spadkodawca miał tylko majtek odrębny (czyli miał tę intercyzę) czy
    również majątek wspólny z małżonkiem.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium