  • Data: 2006-01-13 17:18:19
    Temat: Re: informacje kodowane
    Od: "Tiger" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > chyba ze bedzie szedl w kierunku "zapomnialem"

    No wlasnie to mowilem i to jest chyba jedyna droga. Mozna tez dodatkowo,
    oprocz zapomnienia, podac "ostatnie haslo, ktore pamietam" i gdy powiedza,
    ze "nie dziala", to zasugerowac, ze w czasie czynnosci operacyjnych policji
    moglo dojsc do uszkodzenia dysku albo nieodwracalnej utraty danych na nim,
    co moglo spowodowac np. niedzialanie tego hasla, ktore pamietal... ;-)

    Inna kwestia jest to, w jaki sposob delikwent zaszyfrowal dane - bo sa
    metody, ktore kosztownie mozna odzyskac - i nie jestem pewien, czy w takiej
    sytuacji Sad nie bedzie mogl obciazyc delikwenta dodatkowo kosztami
    operacyjnymi odzysku danych, "co spowodowane bylo zatajaniem informacji,
    ktore by na to pozwolily". W tej sytuacji, gdy odzysk danych bedzie mozliwy
    (i jest szansa, ze na to wpadna), chyba lepiej haslo podac - chocby dla
    samego faktu, ze sad bedzie patrzyl na takiego skruszonego bardziej laskawym
    okiem.

    Takze kwestia "zapomnienia" jest chyba juz uznana za jedyne sensowne
    wyjscie, a pozostaja dwa pytania:

    1) jak zaszyfrowane dane - i czy da sie je odzyskac;
    2) czy sad moze obciazyc oskarzonego kosztami odzysku danych;

    Pozdrawiam,

    Tiger