    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: imigranci
    Date: Thu, 24 Oct 2024 00:47:15 +0200
    <I8YPO.113484$CStb.86689@fx12.ams1> <veq3l7$8hn$10@news.chmurka.net>
    <3W0QO.61217$L1ba.49805@fx14.ams1> <veravu$mkl$2@news.chmurka.net>
    <LlhQO.8840$ALMc.1717@fx01.ams1> <vesnr2$e9u$2@news.chmurka.net>
    <N4mQO.61221$L1ba.58935@fx14.ams1> <vevi07$ev1$3@news.chmurka.net>
    <vevlr3$gdf$3@news.chmurka.net>
    <odhslrtd22n9$.pldql7vqui5u.dlg@40tude.net>
    <vf8ve3$s9b$2@news.chmurka.net>
    <5...@4...net>
    <vfb75q$vct$1@news.chmurka.net>
    <l335m72pwcen$.djmrw9ahssu6.dlg@40tude.net>

    W dniu 23.10.2024 o 18:51, J.F pisze:
    > poważniejszego kryzysu, tzn ilości

    On był od dawna poważny, ale dopiero później zaczęto o tym mówić.

    > Nie wiem czy tak można, jak ponton/łajba nie nadaje się transportu.
    > Zresztą desprerat przedziurawi, i co mu zrobisz - wrzucisz do morza,
    > czy skleisz?

    Ja bym ich ładował na okręty desantowe i odstawiał na plażę po drugiej
    stronie - ale wiem, ze to niehumanitarne :-)

    > A on zawróci i przypłynie w inne miejsce ?

    Nie. Nie wierz, ze oni na pontonach przez Morze Śródziemne płynęli. Były
    statki, które ich podrzucały7 po brzeg i stamtąd desant na pontonach.

    > Poza tym jest prawo o azylu.

    Już pisałem, że prawo do azylu nie może się wiązać z naruszeniem prawa
    na samym początku, czyli nielegalnym przekroczeniem granicy. Taka jest
    różnica pomiędzy Białorusią, a Ukrainą. na Ukrainie jest wojna i mamy
    uchodźców. Na Białorusi nie ma wojny i mają korzystać z przejść
    granicznych.

    > No i ... Włosi nie potrzebują rąk do pracy?

    Oni wiedzieli, że uchodźcy nie płynął tu do pracy.
    --
    (~) Robert Tomasik