    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: imigranci
    Date: Mon, 21 Oct 2024 06:14:11 +0200

    > No to tak czy nie, bo oboje de facto czerpiemy wiedzę z informacji
    > prasowych. Pytanie jest o bilans.

    No nie wiadomo, Kwiat na przykład twierdzi że jest naukowo dowiedzione
    że dzięki migrantom przestępczość spada. A ja na przykląd rasistowsko
    sprawdzam i wychodzi że w takiej Szwecji 10 procetnt osób migranckich
    popełnia 60% procent gwałtów. Więc chuj wie - albo naukowcy kłamią albo
    statystyki kłamią, albo ktoś robi kurwę z logiki;) Nie dowiesz się póki
    szef ABW nie zablokuje fejkniusów:P

    > Jak wygląda wynika z percepsy osob niezaangażowanych na podstawie info
    > medialnych.

    U nas jeszcze specjalnie nie wygląda, bo migrancji nie stanowią
    istotnych mniejszości. Choć chyba da się zauważyć nadreprezentację
    kierowców "uberów" wśród sprawców kolizji i wypadków (na pewno jazdy bez
    uprawnień) i gruzinów wśród przestępczości zorganizowanej. Co do
    Ukrainców to ja osobiście złych doświadczeń nie mam, choć podobno w
    wśród uczniów wyższych klas podstawówki dokazują.

    > I sadzisz, że w takiej Azji Pd-Wsch byłoby inaczej?

    NIe wiem - ale tam raczej się nie imigruje. A jeśli już to raczej nie po
    zarobek. Sinagpur to raczej wyjątek.

    > Akurat dla implementacji tego co
    > sugerowałem profil immigrujących do EU jest lepszy niż ten dla SG.
    > Wynika to m.in. z tego, że migracja ekonomiczna kobiet jest mała. W SG
    > 20% całej siły roboczej to kobiety pracujące jako pomoc domowa z czym
    > wiążą się obostrzenia/wymogi nie do zaakceptowania na gruncie EU. Dla
    > "męskich" prac wymagających niskich kwalifikacji praktycznie (są małe
    > ale) prawo możnaby skopiować.

    Właśnie między innymi brak kobiet tworzy problem.

    > To takie samo gadanie jak to, że kazdy ma równe szanse i jesli tylko
    > naprawdę zechce, może zostać milionerem.

    No właśnie - gadanie. Nie do zrealizowania w praktyce.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!