    From: Otto Falkenstein <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: hej-aplikanci i asesorzy sedziowscy co wy na to
    Date: Tue, 22 Mar 2005 22:34:12 +0100

    Pawcio napisał(a):

    > Hm nie znam sprawy z własnego doświadczenia, tylko od znajomych którzy na różne
    aplikacje próbowali się dostać
    > (ja jeszcze mam troche czasu do tego bolesnego momentu), nie mają powodu kłamać,
    mówią wszyscy to samo.
    > Nie wiem jak jest z aplikacjami państwowymi, ale swoje też się słyszało.Może chcesz
    powiedzieć
    > że nabór na aplikacje jest uczciwy, pozbawiony nepotyzmu?

    O aplikacjach korporacyjnych nie moge się wypowiadać. Ale o aplikacjach
    resortowych moge powiedzieć tyle, ze gdy ja zdawałem także były
    wymieniane osoby, które miały "murowane" wejście z racji mocnych
    "pleców". I kilka takich osób się nie dostało, a ci co się dostali
    naprawdę na to zasłużyli. Jednoczesnie dostało się bardzo dużo osób,
    które nie miały żadnych "pleców". Oczywiście po tym jak dostałem się na
    aplikację dopytywano się ile moi rodzice musieli za to zapłacić, albo
    kto mi to "załatwił". A ja po prostu zdałem egzamin, i to wcale nie aż
    tak idealnie. Ty też jak się dobrze przygotujesz do egzaminu dostaniesz
    się na aplikację, a jak dobrze nauczysz się na końcowy egzamin to masz
    szansę założyć w przyszłości togę, w wybranym przez siebie kolorze.

    > Czytałeś odezwe szefa NRA w której wzywa adwokatów do blokowania projektu PiS dot.
    zmiany sposobu przeprowadzania
    > egzaminu?Nie trącił Ci on hipokryzją?Bo takie są odczucia większości moich
    znajomych (tych którzy nie mają w rodzinie jakiegoś
    > ważnego adwokata, radcy, sędziego itd).

    A czy przypadkiem owe "odczucia" nie sa następstwem tego, że poszli na
    egzamin niedouczeni i po prostu się nie dostali? Na studiach zwykle mówi
    się wtedy, ze egzaminator "się czepiał", "uwziął się", "zadawał k...
    jakis poj... pytania", a przy egzaminach na aplikacje, ze: "nie miałem
    pleców", "bez łapówki ani rusz", "sitwa przyjmuje tylko swoich". Ten sam
    mechanizm, tylko słowa rózne. Dlatego zawsze bierz poprawkę na to, kto
    ci opowiada takie historyjki.

    A jesli chodzi o projekt PiS to jest to nic innego jak stek
    populistycznych nonsensów pisany przez ludzi zaślepionych manią
    "dekomunizowania" wszystkiego, "oczyszczania" czego się da, i
    "otwierania" czego popadnie, bez oglądania się jak, po co i dlaczego.
    Nic dziwnego, ze adwokaci się przed nim bronią.

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

    --