eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancja - rękojmia na sprzęt uzywany › Re: gwarancja - rękojmia na sprzęt uzywany
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed.silweb.
    pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Piotr Szczepiński" <p...@s...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gwarancja - rękojmia na sprzęt uzywany
    Date: Thu, 12 Jan 2006 15:12:06 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 37
    Message-ID: <dq5o61$5a4$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <dnu65f$cm9$1@atlantis.news.tpi.pl> <dnurg0$jjv$2@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ur206.internetdsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1137075201 5444 80.55.147.206 (12 Jan 2006 14:13:21 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 12 Jan 2006 14:13:21 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:357875
    [ ukryj nagłówki ]

    witam ponownie
    sprawa jest rozwojowa. Okazało się że klient kupił komputer w związku z
    prowadzaoną działalnością gospodarczą. Nie mają tutaj zastosowania przepisy
    o sprzedaży konsumenckiej.
    Przy sprzedaży wystawiłem fakture VAT marża na podstawie działalności
    komisowej
    Rozmawiałem dzisiaj z jakimś prawnikiem działającym w imieniu klienta. Mówi
    że sprawa trafi do sądu jak się nie poddam wczesniej i że ją na pewno wygra.
    Poddawać się czy walczyć?



    > Piotr Szczepiński napisał(a):
    >> prowdzę sklepik komputerowy
    >> pół roku temu sprzedałem klientowi uzywany notebook. Dałem gwarancję 3
    >> miesiące. Komputer się popsuł kilka dni temu - uszkodzona płyta główna.
    >> Klient powołuje się na rękojmę na towar używany, która wynosi rok czasu i
    >> żąda naprawy, wymiany lub zwrotu pieniędzy.
    >
    > Jeśli jest konsumentem, to powinien powoływać się na niezgodność towaru z
    > umową.
    >
    >> Komputer w chwili zakupu nie miał wad ukrytych, był tez zgodny z opisem
    >> itp. Dla mnie takie żądanie trochę jest niezgodne ze zdrowym rozsądkiem.
    >> Bo czy kupując np. używane auto mogę po kilku miesiącach żądać naprawy w
    >> przypadku jak się zepsuje?
    >
    > Zależy od usterki, wieku i stanu w chwili sprzedaży...
    >
    >> Czy klient ma racje?
    >
    > Zależy od przyczyn usterki - jeśli jest to coś typowego i wynikającego ze
    > zużycia, to nie. Jeśli przyczyny są inne - może mieć.
    >
    > KG


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 13.01.06 10:32 Fil

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1