eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN › Re: gwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN
  • Data: 2009-08-04 15:56:48
    Temat: Re: gwarancja / notebook / MAXDATA / KAREN
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W wiadomości
    news:32136860-e4de-479c-95a1-33b002c4c75f@e11g2000yq
    o.googlegroups.com Ola
    <a...@w...pl> pisze:
    > Witam
    > Proszę mi poradzić co robić:
    > Zakupiłam w firmie KAREN notebooka firmy MAXDATA (Belinea).
    > W tzw. międzyczasie producent poległ pod ciężarem kryzysu i ogłosił
    > upadłość.
    > W tzw. międzyczasie, po kilku miesiącach, notebook nagle odmówił
    > współpracy - "Operating System not found" - tak więc usterka
    > niebagatelna.
    > Odnalazłam najbliższe sobie przedstawicielstwo KARENA i - powołując
    > się na wciąż aktualną gwarancję, chciałam zgłosić komputer do naprawy.
    > Oddział w Katowicach spisał usterkę i przesłał komputer do siedzieby
    > KARENA w Warszawie.
    > Z Warszawy otrzymałam właśnie odpowiedź:
    > "Witam, do naszej centrali został dostarczony komputer Belinea. Z
    > opisu dołączonego do sprzętu wynika iż uległ uszkodzeniu. Niestety
    > firma Karen nie zajmuje się naprawami gwarancyjnymi sprzętu Belina i
    > jedynie co możemy zaproponować to przekazanie do odpłatnej naprawy do
    > jednej z firm współpracujących z nami. Proszę o decyzje co mamy zrobić
    > z tym komputerem. "
    > No właśnie - co robić ?
    > Mam przed sobą papier, że MAXDATA udziela mi gwarancji przez 2 lata...
    > tylko co z tego wynika ?
    > Ani producent ani sprzedawca nie poczuwają się do odpowiedzialności...
    > co robić ?

    W kwestii - nazwijmy to - formalno-prawnej:
    - olać gwarancję;
    - zapoznać się z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej;
    - udać bezpośrednio do sprzedawcy i reklamować z tytułu niezgodności towaru
    z umową.

    Swoją drogą nie rozumiem dlaczego nabywcy różnych dóbr są tak bardzo
    ukierunkowani na świadczenia gwarancyjne, które są dobrowolne i których
    warunki wcale nie muszą być tak korzystne jak ustawowe (szczególnie w
    zakresie ryzyka możliwości uniknięcia odpowiedzialności).

    W kwestii technicznej w zasadzie odpowiedzi udzielił lamer. Można użyć
    dowolnego systemu portable, także z pendrive'a (o ile BIOS kompa umożliwia
    takie bootowanie). Oczywiście musisz mieć dostęp do sprawnego komputera albo
    uzyskać odpowiedni nośnik od kogoś znajomego, co wobec powszechności takich
    dystrybucji nie powinno stanowić problemu.
    Awarii dysku twardego tak od razu bym nie podejrzewał (no, chyba, że to
    Toshiba ;)), może tylko załapałaś się na jakieś złośliwe dziadostwo i pliki
    systemowe (przede wszystkim startowe) są uszkodzone.
    Zatoka dysku twardego jest zapewne zaplombowana więc samodzielana wymiana
    dysku spowoduje utratę gwarancji, ale czy to istotne skoro ona działa jak
    działa?

    --
    Jotte

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1