    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 14 Jul 2010 12:33:13 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: gwarancja na nowy sprzet

    On Wed, 14 Jul 2010, Mark wrote:

    > Nie, nie nalezy Ci sie nowa gwarancja. Bo na jakiej podstawie?

    Na podstawie art.581 Kodeksu Cywilnego, we wszystkich przypadkach
    kiedy nie jest on uchylony działaniem ustawy o sprzedaży konsumenckiej
    (bądź innych przepisów, ale nie znam takich).

    Czyli przykładowo jeśli zakup jest "a firmę".
    A co, coś dziwnego (że gwarancja biegnie na nowo)?
    ;)

    > Gwarancja to zobowiazanie sie producenta/sprzedawcy do usuniecia usterki,

    Sprzeciw, to zobowiązanie do realizacji zobowiazań wg art.577 KC,
    wymiana też tam jest.

    > Ale w jaki sposob gwarancja
    > bedzie zrealizowana, czy to poprzez naprawe, czy poprzez wymiane, to juz
    > zalezy tylko i wylacznie od gwaranta

    Napisałeś tak, że nie można Ci od ręki przyłożyć ;) (przezorność popłaca :))
    bo rzeczywiscie zależy od gwaranta, ale *PRZED* wydaniem gwarancji, a nie
    *PO* reklamacji.
    Jak gwarant napisze, że w razie usterki "X" wymienia na nowy, to ma
    wymienić i basta, a nie zawracać głowy naprawą :|

    > tyle moze ulec wydluzeniu gwarancja, ale nie ma mowy ze jesli wymienia na
    > nowy, gwarancja tez idzie od nowa.

    Ciekawostka, skoro Z MOCY USTAWY biegnie na nowo.

    A dla chętnych ćwiczenie z szukania w liście uchylonych artykułów KC
    w ustawie o sprzedaży konsumenckiej (mi się nie chciało) - czy 581
    działa wtedy również, czy nie?

    :D

    > Zwlaszcza, ze obsluga gwarancji to zawsze sa koszty, a nie zyski.

    Towar z gwarancją to też są koszty.
    Już kiedyś opłaciło mi się że miałem nieco droższe harddyski do peceta
    (na rynku były te same modele z gwarancją rok i 3 lata, te drugie nieco
    droższe).

    pzdr, Gotfryd