eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancja 2 lataRe: gwarancja 2 lata
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "fi5h" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gwarancja 2 lata
    Date: Thu, 16 Sep 2004 09:27:33 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 50
    Sender: f...@p...onet.pl@2.eia.pl
    Message-ID: <cibf7r$rt5$1@news.onet.pl>
    References: <p...@m...com.pl> <ci73fv$gnt$1@news.onet.pl>
    <p...@m...com.pl> <ci8061$d0v$1@news.onet.pl>
    <ci8od7$3u9$2@news.onet.pl> <ci8p9e$lpr$1@news.onet.pl>
    <ci9i73$58$5@news.onet.pl> <cia9pl$c48$1@news.onet.pl>
    <ciben4$cr8$3@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 2.eia.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1095319611 28581 212.160.136.163 (16 Sep 2004 07:26:51 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 16 Sep 2004 07:26:51 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1441
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:241029
    [ ukryj nagłówki ]

    kam wrote:
    > fi5h wrote:
    >> "W pozostałych przypadkach (konieczność zasięgnięcia opinii
    >> rzeczoznawcy, sprowadzenie części zamiennych, badanie w miejscu
    >> używania rzeczy zainstalowanych na stałe, itp.) reklamacja powinna
    >> być zakończona w terminie ustalonym przez strony, z tym że
    >> sprzedawca w terminie 14 dni powinien zająć stanowisko, w razie
    >> potrzeby z podaniem przyczyn opóźnienia."
    >
    > Skąd to?

    hmm wiesz ze wczoraj wiedzialem a dzisiaj nie moge podac linka :) z
    poradnika praw konsumenta ale nie pamietam dokladnie gdzie to podlaczyc :)
    Jak znajde to podam gdzies nizej.

    >
    >> Czyli praktycznie jest to te minimum 14dni (mozna sie o to klocic
    >> ale nie warto.)
    >
    > Czasem warto i można. Zresztą sam doszedłeś do tego, że 14, a nie 30
    > dni.
    30 dni ? Nie nie , o czyms innym mowimy.
    W przypadku gwarancji sklep moze postawic termin 21 pracujacych, czyli ok
    miesiaca bierzacego.
    W przypadku niezgodnosci 14dni na poinformowanie, i 14 dni na zalatwienie
    roszczenia (oczywiscie sprzedawca musi byc caly czas aktywny)

    >
    >>> A jeśli gwarancja przewiduje tylko naprawy? A te nic nie dają?
    >> Nie zupelnie, jesli naprawiana rzecz wraca (normalnie po raz 3) z ta
    >> sama wada, powinna zostac wymieniona na nowa, albo zwrocona kasa.
    >
    > Na podstawie?

    Na podstawie albo warunkow gwarancji (w wielu gwarancjach jest to ujete i
    wyglada to tak : Co przysluguje klientowi: ........ )
    Czesto jest wlasnie takie cos ujete w gwarancji. Jesli nie ma ,to jest karta
    gwarancyjna z kuponami (jak sie skoncza kupony to gwarancja jest nie wazna,
    a wiec sprzet nie moze byc naprawiony na gwarancji czyli normalnie daje sie
    nowy) nie wiem czy jest to poparte w kodeksie, ale jest to stosowane przez
    serwisy.

    > KG

    --
    fi5h

    "Gdyby gówno było w cenie, biedni ludzie rodzili by się bez odbytów"


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1