  • Data: 2009-12-17 15:48:56
    Temat: Re: gwarancja
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Dec 17, 4:31 pm, "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>
    wrote:
    > Nie zgodze się z tobą ale nie będę polemizował bo nie o to pytałem.
    > Dla przypomnienia moje głowne pyutanie to:
    >
    > Czy sprzedawcy muszą informować kupujacego przed sprzedażą o okresie
    > gwarancji czy nie muszą - potrzebne art prawne?

    Ale to nie jest kwestia tego czy sie ze mna zgodzisz czy nie. To jest
    kwestia tego czy znasz Kodeks Cywilny czy tez nie. Rekojmia z KC jak
    najbardziej obejmuje osoby prowadzace dzialanosc gospodarcza i jest to
    AFIR 12 miesiecy. Nie obejmuje zasadniczo konsumentow, ktorzy
    korzystaja z ochrony okreslonej w ustawie o szczegolnych warunkach
    sprzedazy konsumenckiej - czyli nie z rekojmi, a niezgodnosci towaru z
    umowa i tam jest mowa o 24 miesiacach.

    Natomiast gwarancja to jest dobrowolna umowa sprzedawcy z kupujacym
    [niezaleznie czy konsumentem czy przedsiebiorca] i jest takze
    uregulowana w KC. Natomiast nie ma zadnych regulacji dotyczacych
    obowiazkow informacyjnych zwiazanych z gwarancja. Gwarancja wynika z
    dokumentu przekazanego kupujacego, jesli dokument nie stwierdza
    inaczej gwarancja jest na rok od dnia wydania rzeczy.