    From: "WOJSAL" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: groźba karalna / pomówienie
    Date: Tue, 12 Jul 2005 11:08:27 +0200

    Użytkownik "gazebo" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:42D37441.B080B557@wilno.pl...

    > dwa cytaty (z jednego usunąlem fragment pozwalający na skojarzenia):
    > "podaję do wiadomości publicznej, że: jesteś kutasem, dupkiem, palantem,
    > IMPOTENTEM"
    > "i zniszczę cię, [...] ponieważ jestem silniejszy fizycznie i ukręcę ci
    > łeb jak tylko będę chciał, jest to tylko kwestią mojego kaprysu!"

    Duzo zalezy od kontekstu, intonacji tp

    Np. inaczej brzmi "zabije Cie" gdy mowi to kumpel
    do kumpla, gdy ten wypil mu herbate a inaczej te same
    slowa brzami w oczach jakiegos ABS, w ciemnej ulicy.

    Wydaje mi sie, ze trudno bedzie udowodnic ze
    czlowiek wypowiafajacy te slowa mowil powaznie,
    faktycznie grozil. A ten moze tak sie bronic, ze to
    tylko zart byl.

    Pozdrawiam :)
    WOJSAL