  • Data: 2009-04-28 10:36:59
    Temat: Re: godziny otwarcia i godziny pracy
    Od: przypadek <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Kwi, 15:29, "dana" <d...@g...pl> wrote:
    > Witam,
    > Zdarza mi się przybyć 5-10 czy 20 minut przed godziną
    > zamknięcia punktu i nie byc obsłużoną "bo jest za dużo osób". Może
    > orientuje się ktoś, jak to wygląda prawnie. Czy sprzedawca,
    > urzędnik itd może odmówić obsłużenia, mimo, że
    > przybyłam w godzinach otwarcia?

    Moim zdaniem nie może odmówić. Wywieszka z godzinami otwarcia jest
    częścią oferty. Przyjmujący ofertę traci swój czas, idzie do sklepu,
    przystępuje więc do realizacji umowy (sprzedaży bądź innej). Oferent
    jest profesjonalistą i musi przewidzieć różne ryzyka swojego biznesu,
    np. takie że przyjdzie 1000 ludzi i zechce kupić tuż przed
    zamknięciem. Jeśli zakłada duże prawdopodobieństwo takiego zdarzenia,
    to może za dużo chce złapać i nie jest w stanie dać tego typu oferty -
    może trzeba godziny otwarcia skrócić. Myślę że odpowiadałby cywilnie
    za niezrealizowanie umowy, tylko nikomu się z takimi pier... nie chce
    bawić.

    Kwestia rozliczeń między pracownikiem sklepu a sklepem jest ich sprawą
    i klienta zasadniczo nie interesuje.