    From: PlaMa <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
    Date: Sun, 25 Nov 2012 18:55:53 +0100
    <k8gt3a$u4d$1@speranza.aioe.org> <k8h2tc$dpp$1@speranza.aioe.org>
    <k8hv36$8qi$1@speranza.aioe.org> <k8ilfg$bnu$1@news.dialog.net.pl>
    <k8jf7c$j7b$1@node2.news.atman.pl> <k8jk54$jp1$1@speranza.aioe.org>
    <k8jmsl$q14$1@speranza.aioe.org>
    <50adf75d$0$33462$c3e8da3$fdf4f6af@news.astraweb.com>
    <k8qgjr$usv$1@news.dialog.net.pl>
    <50b0ed09$0$1308$65785112@news.neostrada.pl>
    <k8srro$26a$1@news.dialog.net.pl>
    <50b20162$0$1229$65785112@news.neostrada.pl>
    <k8t5d3$8t6$1@news.task.gda.pl>
    <50b22172$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
    <k8t8s1$ion$1@news.task.gda.pl>
    <50b245d6$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2012-11-25 14:28, news pisze:

    > Twoje słowa skomentuję tak: Przeżarłeś się własną kiełbasą wyborczą tak
    > ze sam zacząłeś wierzyć w te kłamstwa co je sam opowiadasz!
    > Te brednie o roślinach GMO odpornych na środowisko to taka propaganda
    > dla takich lemingów jak ty!

    Człowieku! Przecież tu o grubą kasę chodzi! Stworzenie odmiany, która
    przetrzyma przymrozki, które załatwiłyby jej nieodporną odmianę to plon
    więcej do zebrania a to oznacza $ w kieszeni.

    > Jedyne organizmy najbardziej odporne na
    > środowisko i choroby to te naturalne

    dlatego też genów się nie tworzy, geny się klonuje z roślin, które
    natura wyposażyła w odporność na stres środowiskowy a którą to odporność
    chcemy przekazać innym roślinom.

    > Człowiek mutacjami genów nigdy nie
    > prześcignie natury to takie oczywiste, dlatego prace nad GMO polegają
    > wyłącznie na wprowadzeniu genu trucizny do rośliny, lub genu odpornego
    > na truciznę RANDUP.

    Nie wiem o czym piszesz, jeżeli o herbicydzie to pisz jego nazwę
    poprawnie, ok?

    W ogóle wykazujesz brak fundamentalnej wiedzy w temacie, w którym
    trollujesz.

    > RANDUP to taka trucizna totalna, zabija wszystko i tylko GMO są na nią
    > odporne, dlatego przed posianiem GMO najpierw się pole nim spryskuje
    > żeby zabić wszelakie życie i na takim martwym polu już praktycznie nic
    > roślinom GMO nie zagraża bo wszystko wymarło. Ale jeśli ty myślisz ze
    > jak zjesz ta trutka tobie nie zaszkodzi to jesteś kretynem!

    Protestujesz przeciwko ROUNDUP czy przeciwko GMO?

    > No właśnie selekcja a nie krzyżowanie, człowiek żadnych roślin nie
    > krzyżował a jedynie prowadził selekcję, więc po co opowiadasz te
    > kłamstwa o krzyżowaniu od zawsze?
    > Każdą trawę możesz tak wyselekcjonować żeby miała ziarna jak zboże.

    krzyżował krzyżował... zarówno osobniczo jak i rodzajowo... sama
    selekcja nie wystarczy

    No i nie odpowiedziałeś mi na pytanie - skąd się wzięło pszenżyto? No
    skąd się pytam?

    > Geny to białka które zjadłeś, jeśli jesz mutanty to sam nim jesteś, nie
    > ma możliwości budowania prawidłowych tkanek z nieprawidłowego pożywienia.

    cofam to co napisałem wyżej... Nie masz problemu z brakiem wiedzy w
    temacie GMO ale z brakiem wiedzy w ogóle. Jak można dokonać takie
    powiązania genów z białkami? Jem białka to jem geny?! Spałeś w gimnazjum
    jak uczyli o DNA, RNA itd?

    > Kolejne twoje kłamstwo obaliłem i nic nie masz do powiedzenia?
    > No powiedz że obecnie rolnik płaci haracz za własne ziarno jakim obsiewa
    > pole.

    Bo jak widzi, że sąsiad ma zboże 2x fajniejsze, to leci kupić tą samą
    lub lepszą odmianę.