  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: gdzie można się zameldować?
    Date: Fri, 13 Apr 2012 11:17:57 +0200

    On 2012-04-13, Kris <k...@g...com> wrote:

    [...]

    > W urzedzie przedstawiłem odpis z księgi wieczystej czyli potwierdziłem tytuł
    prawny. Ale w sumie nic w księdze nie było o lokalu tylko o nieruychomości.
    > Nr tez zreszta jest nadawany dla całej działki a nie dla budynku który na niej
    stoi- bo jak mi nadawali nr to nie było zadnego budynku.

> [...]
    > 2432)
    > Zameldowanie nie wymaga żadnych pozwoleń czy odbiorów - wyrok NSA II SA/Łd
    > 1963/00 z dnia 2002.06.19: "Nie jest rzeczą organu właściwego w sprawach
    > ewidencji ludności dokonywanie oceny, czy określony obiekt budowlany nadaje
    > się na miejsce ludzi w rozumieniu przepisów prawa budowlanego i prawa
    > zagospodarowania przestrzennego i uzależnianie od tej oceny możliwości
    > zameldowania."
    > Rozdzielmy zatem organa meldunkowe od nadzoru budowlanego, a dokładniej ich

    1. Wg mnie wyroki sądowe nie są źródłem prawa (są wskazówką)
    2. Prosiłbym o nowsze interpretacje, bo przepis z 2006 chyba jest inny niż
    przepis z 2002 (skoro tamten został uchylony).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl