  • Data: 2002-07-22 14:35:56
    Temat: Re: gaz w wieżowcu a prawo UE
    Od: meffur <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > zacznę od zasłyszanej nie pamietam gdzie plotki, że wg przepisów uni
    > europejskiej nie może być gazu (np. kuchnia) w budynkach powyżej 10-u pieter.
    >
    > Czy ktoś słyszał, że takie coś mają wprowadzić i u nas?

    IMHO w _nowo_ projektowanych budynkach.
    Przepis powstal po serii eksplozji gazu, czego zwienczeniem bylo
    runiecie budynku w Gdansku.

    > W zaszłym roku wymieniłem kuchenkę gazową i instalację w domu za niemałe
    > pieniądze, położyłem też instalację elektyryczną (2,5mm2) i kafelki. Czy to
    > możliwe żeby odcieli gaz i zmusili do przejścia na kuchenkę elektryczną?
    > Jej moc podłączeniowa to ok 10kW i wymaga 3 faz albo przewodów 4mm2.
    > REMONT OD NOWA ???

    A teraz policz te 10 kW *60 mieszkan ... * np. 500 budynkow w miescie
    ... * 200 miast ...

    Kogo stac na wybudowanie nowych elektrowni, linii przesylowych,
    transformatorow, linii kablowych i linii rozdzielczych oraz zasilajacych
    w budynkach i oczywiscie samych kuchenek elektrycznych ? I to "od
    zaraz" ...