    From: "Tomek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gaz do samoobrony
    Date: 3 May 2005 20:45:11 +0200

    Taker to takie urządzenie do wbijania wszywek tapicerskich. Tamto działa na
    podobnej zasadzie. W czasie napinania sprężyny jest uruchamiany układ zapłonowy.
    Działa podobnie jak zapalniczki gazowe do pracy w każdych warunkach
    atmosferycznych. Po osiągnięciu pewnego napięcia spręzyny następuje jak w
    takerze strzał i wyrzucenie przez pompkę ok 5 ml. płynu zapalającego. Płyn
    zapala się od urządzenia zapłonowego i cienką zapaloną strużka leci na to co
    chce się podpalić. Nie wiem skąd ktoś to wytrzasnął. Pewno jakś chińszczyzna.
    Zapamiętałem to urządzenie dlatego ze śmialiśmy się że miotacze ognia maja CE i
    że jast to doskonała broń defesywna. A płyn do napełniania to na oko napalm.
    Wygląda podobnie, pali sie podobnie, śmierdzi podobnie. Ognisko podpala
    rewelacyjnie. Szmaty też. Tomek