  • Data: 2007-08-17 22:39:32
    Temat: Re: funkcja doradcza a zakaz podejmowania dodatkowej pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fa4tfk$3jh$1@news.onet.pl Kinga
    <k...@i...pl> pisze:

    > Jedyna odpowiedź pracodawcy jaką koleżanka usłyszała to wypowiedź
    > sfrustrowanej pytaniem kobiety, która stwierdziła, że to przecież funkcja
    > społeczna i podjęcie jakiejkolwiek pracy dodatkowej byłoby sprzeczne z
    > założeniami a raczej z jej charakterem.
    Jakiejkolwiek?? Funkcja społeczna (za darmo znaczy)??
    Coś babina bzdury wygaduje.
    Wg mnie doradca metodyczny to _pracownik_ samorządowy. Podlega wówczas
    ustawie:
    http://42.pl/u/tVb
    A w niej mamy art. 18:
    "Pracownik samorządowy nie może wykonywać zajęć, które pozostawałyby w
    sprzeczności z jego obowiązkami albo mogłyby wywołać podejrzenie o
    stronniczość lub interesowność."
    Dlatego uważam, że proponowaną treść oświadczenia należy bardzo uważnie
    przeanalizować, a wypowiedzi "sfrustrowanej pytaniem kobiety" olać i pytanie
    zadać organowi na piśmie.
    Nie chce mi się tego wszystkiego czytać, ale przy pobieżnej lekturze
    podstawy dla zakazu pracy doradcy metodycznego dodatkowo jako np.
    przewodnika wycieczek nie znajduję.

    Podstawy prawne pracy doradcy mamy np. tu:
    www.pcen.rzeszow.pl/pcen/doradztwo/doradcy-prawo.doc
    Najważnijsze chyba to rozporządzenie, masz je tu:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0779.htm

    > no i tu też jest mały problem! a właściwie już dość konkretny! Po wygranym
    > konkursie część godzin w podstawowej placówce, która ją zatrudnia została
    > przekazana innej osobie i jeśli zrezygnuje teraz z doradztwa placówka na
    > której jej zależy nie będzie jej mogła przyjąć na pełen etat (etat doradcy
    > to niższe pensum niż zwykłego nauczyciela)! może to trochę skomplikowane
    > ale zawsze twierdziłam, że w oświacie tylko utrudniają ludziom życie!
    > reasumując w przypadku rezygnacji zostanie na lodzie (ruchy kadrowe do
    > końca sierpnia się kończą.)
    No cóż - wychodzi na to, że osoba ta starała się o stanowisko, którego
    specyfiki do końca nie znała (i - co gorsza - otrzymała je).
    Trochę to śmieszne, trochę nie bardzo...

    > To w związku z trzecim punktem zaczepienia - Czy prezydent może nie
    > wręczyć nominacji, kiedy ona odmówi podpisania oświadczenia??
    Nie wiem.
    Tu jest przykładowy akt powierzenia stanowiska doradcy metodycznego:
    http://www.bip.pszczyna.pl/dokument.php?iddok=3820&s
    tr=1
    Nie widzę w nim nic o zakazie podejmowania pracy dodatkowej.

    --
    Jotte