    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: frankowicze
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <1...@4...net>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    Date: 30 Dec 2018 01:00:05 GMT

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Nie. Odnosiłem się do sformułowania które zacząłeś od "Ludzie..."
    > Bardzo zgrabnie przechodzisz od ogółu do szczegółu, ale to tak nie
    > działa. Ty umowy nie podpisałeś.

    Na szczescie...
    Ale przeciez nie ze wzgledu na umowe czy na to co powiedział mi
    prawnik...

    > Bo to jest gdybologia, więc co miałoby być?
    > Nie wiadomo co "by było" bo po pierwsze nie wiadomo co byłoby
    > nagrane, a po drugie nie wiadomo jak sąd zinterpretowałby to co
    > zostało w tym nagraniu ujawnione.

    Ale pogdybajmy prosze bo chciałbym znac twoje zdanie w tym temacie.
    Załózmy ze jest nagranie a na nagraniu coś takiego
    :
    - klient pyta czy to bezpieczne bo przeciez kurs walut sie zmienia...
    - panie, przeciez własnie dlatego wybralismy franka bo to stabilna
    waluta, a Szwajcaria to stabilny kraj. Wiec ryzyka *praktycznie* nie ma a
    jak jednego miesiaca troche podskoczy panu rata to drugiego spadnie.
    Bedzie pan zadowolony :)))

    Uznałbys ze taki sprzedawca wmanipulował klienta czy raczej ze bardzo
    zgrabnie przedstawił ryzyko co prawda troche je minimalizujac ale jednak
    wyraźnie powiedział, ze trzeba liczyc sie z tym ze kurs franka moze sie
    zmienic?

    > A już w szczególności nie odnosimy tego do "Ludzie..."

    Tak jest, cały czas podaje przykłady z własnego podwórka.
    > [...]
    >
    > Problem jest w tym, że ekstrapolujesz swój pojedynczy przypadek
    > na ogół klientów frankowych. Nawet jeśli przyjąć takie założenie
    > (możliwe, ze słuszne) że część sprzedawców ściemniała klientom,
    > to chyba nie sugerujesz że robili to wszyscy.

    Wyciągam taki wniosek nie z jednej rozmowy a z bodaj 8.
    Ale masz racje -tylko z własnego doswiadczenia.

    > A już w szczególności nie jestem w stanie uwierzyć że nie znalazł
    > się ani jeden "ktoś" kto by nie posiadał dowodów na takie matactwa
    > i nie wygarnął ich w sądzie. Jasne, ułamkowy promil promili, ale
    > chociażby statystyka mówi że powinien taki ktoś się znaleźć.
    >
    > A tymczasem ludzie bujają się o nieuznanie klauzul odsetkowych,
    > o nieuznawanie klauzul kredytów indeksowanych, ale absolutnie
    > nikt nie próbuje dowodzić że został wprowadzony w błąd.

    Tak. Tylko pytanie co łatwiej zrobić - podwazyc twardy zapis czy
    udowodnic oszustwo na podstawie rozmwoy.
    Zwłaszcza ze nie mam sprzedawców za głupców a wrecz dokładnie odwrotnie.
    Dodatkowo takie rzeczy piłuje sie na szkoleniach do bólu uczac pewnych
    regulek wrecz na pamiec własnie po to zeby np w takiej sytuacji
    powiedziec cos tak zeby z jednej strony klienta uspokoic, wytworzyc
    odpowiednia atmosfere a z drugiej strony nic twardo nie obiecac.
    To troche tak jak politycy - zawsze jest dodane jakies warunkowe ale zeby
    w razie czego z kazdego wypowiedziane zdania mozna sie było wycofac.

    > Więc Twoja historia wydaje mi się po prostu zbyt naciągana
    > by robić z niej zasadę ogólną. Nie jest też spójna z niczym
    > co można w archiwum grupy, czy w artykułach prasowych
    > znaleźć.

    serio serio?
    https://innpoland.pl/126469,ta-ksiazka-wstrzasnie

    > [...]
    >
    > A więc spłat do tej pory dokonanych.

    > Jak ty manipulujesz to się nie dzieje. :)
    > Nikt nie obiecywał konkretnych kwot, żeby było się z czego
    > wywiązywać. Twarde dane są takie, że (w zależności od okresu) albo
    > CHF jest bardzo do przodu, albo lekko do przodu, albo lekko do tyłu
    > w stosunku do analogicznych danych dla PLN.
    >
    > I bez "obietnic" mi tu, bo dyskutujemy o faktach.

    Jest takie powiedzenie smiac sie jak głupi do sera.
    Chyba tylko to pozostało frankowiczom.
    Nie było ich stac na kredyt w PLN a teraz musza sie cieszyc ze płacą
    tylko troche wiecej niz ci w PLN...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej