  • Data: 2009-03-15 18:27:48
    Temat: Re: fotoradar, a legalizacja zasilania
    Od: cranky <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 13 Mar 2009 04:47:13 -0700 (PDT), t...@g...com napisał(a):

    > Witam
    >
    > Słyszałem, że fotoradar poza legalizacją urządzenia powinien posiadać
    > legalizację zasilania (zasilacza, akumulatora).
    > W przypadku fotoradaru przenośnego nawet legalizację na miejsce, w
    > którym jest ustawiany.
    > Jeśli dobrze słyszałem, czy ktoś może wskazać podstawę prawną oraz
    > napisać jak wygląda w praktyce odwołanie się od mandatu celem okazania
    > kopii w/w badań?
    >
    > Pozdrawiam

    Po pierwsze: legalizuje się fotoradar - urządzenie pomiarowe więc musi
    spełniać normy i być sprawdzane okresowo (jak waga) oraz miejsce ustawienia
    (czy nie łapie np radaru krótkiego zasięgu lądujących samolotów). Co do
    zasilania to jak spełnia CE/EC to spełnia i nie ma co badać po dopuszczeniu
    do produkcji. Mógłbyś podważać pomiar gdybyś wykazał, że sieć zasialjąca
    wykazywała parametry odbiegające od normy (w praktyce oznaczłoby to
    koniczność wpięcia się na miesiąc z rejestratorem parametrów sieci do
    skrzynki zasilania fotoradaru i różnice musiałyby byc spore ze względu na
    względnie dużą odporność ustroju fotoradaru).
    Brak homologacji to brak dopuszczenia do użytku fotoradaru - równie dobrze
    Policja mogłaby wystawić mandat na podstawie rysunku z ręcznie wpisaną
    prędkością, albo mandat na nie istniejący pojazd.Sąd musi anulować taki
    mandat. Skoro go jednak przyjmiesz i nie odwołasz się w terminie, to znaczy
    że zgadzasz się go zapłacić.