    From: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografowanie/nagrywanie policji
    Date: Fri, 26 Sep 2008 10:35:34 +0200

    Użytkownik "Niusy" <n...@g...pl.usun.ta.czesc> napisał
    > Czy fotografowanie policji jest legalne? Np. nieoznakowany pojazd,

    Tak. Było niedawno na grupie.

    > drogówka itp. Czy ew. publikacja tych zdjęć łamie jakieś prawo?

    Publkacja wizerunku osób może naruszać dobra osobiste.

    > Podobne pytanie mam do nagrywania własnej rozmowy z policjantem,

    można

    >czy trzeba ich informować że się nagrywa.

    nie trzeba.

    > Proszę nie skupiać się na sensie tych czynności bo nie tego dotyczy
    > pytanie ;)

    W praktyce różnie bywa. Ludzie zwłaszcza funkcjonariusze czasem reagują
    alergicznie na aparat. Nie zdziw się.

    > "Uprzejmie informuję, że każdy obywatel RP ma prawo do fotografowania
    > policjantów. Jednocześnie nadmieniam, że funkcjonariusze Policji mogą Panu
    > zabronić robienia zdjęć w miejscu gdzie jest zakaz fotografowania oraz
    > podczas wykonywania niektórych czynności służbowych, w trakcie których nie
    > jest wskazane przebywanie osób postronnych.

    Dokładnie tak. Problem jest z miejscami, gdzie jest zakaz, bo obecnie nie ma
    żadnych podstaw prawnych dla zakazu. Więc gdybyś dalej robił, to użycie
    przymusu wobce Ciebie, abyś przestał mogołoby być bezprawne.